Eindelijk wat avontuur! - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Marc Nouwen - WaarBenJij.nu Eindelijk wat avontuur! - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Marc Nouwen - WaarBenJij.nu

Eindelijk wat avontuur!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marc

15 September 2008 | Australië, Port Douglas

Hallo, daar ben ik weer! Sorry dat ik zo lang niets op de site heb geplaatst, maar het is hier echt moeilijk een fatsoenlijke computer te vinden, hierover later meer. Ik heb nogal veel meegemaakt, dus probeer het per dag te vertellen, anders ben ik bang dat niemand mijn verhaal nog kan volgen ;)
De bedoeling was om het zo kort mogelijk te doen, heb heel veel ook niet vermeld, maar het is toch nog best veel tekst geworden, ik ben benieuwd of jullie het allemaal zullen lezen, succes in ieder geval ermee!!
6 september, dag 5
Vandaag langs de boulevard gelopen met m’n roommates. Super leuk busje gezien, foeilelijk, maar daarom eigenlijk ook wel weer vet. Niet al te duur, dus wie weet! Daarna lekker in de Lagoon wezen zwemmen, een soort van stadszwembad aan de zee. In de zee kunnen wel eens krokodillen zwemmen, dus is niet zo’n heel goed plan om daar in te gaan..
In de keuken drie Hollanders ontmoet! Voor het eerst sinds ik hier ben. Jongens uit Utrecht; Stefan, Steven en Alban alias Appie. Voor het eerst dat ik weer Nederlands sprak, ik was inmiddels al zelfs in het Engels aan het denken, echt heel grappig.
’s Avonds lekker wezen stappen, de laatste avond voor de meiden uit Canada. Uiteindelijk met de jongens uit Utrecht nog een kleine kroegentocht gehouden.
7 september, dag 6
De planning was om met Chris en Ray naar the Lagoon te gaan, maar ben uiteindelijk met de Utrechters geweest. Er was een live reggae bandje bezig. Veel lokale mensen die er ook bij zaten te chillen, echt heel gezellig! Het weer is alleen iets minder als de vorige dagen.
In de kamer zijn twee nieuwe meiden uit Nijmegen, Gemma en Wendy, hele aardige meiden. Van mijn busje ben ik inmiddels afgestapt; heb een hele mooie Ford Falcon gezien, een station.
’s Avonds aan de bar gezeten en hele avond zitten kletsen, erg gezellig!
8 september, dag 7
Vandaag echt slecht weer! Heb een afspraak gemaakt voor de Ford, een proefrit gemaakt (apart, links rijden!) en wilde op internet de gegevens controleren, was er bijna zeker van dat ik een nieuwe auto had maar… Op internet bleek er iets niet de kloppen, en meneer sms’te ineens dat de auto aan iemand anders was verkocht… Balen, maar helaas.
Vandaag waren de plannen om de ochtend naar de Botenic Gardens te gaan, de middag naar the Lagoon, maar omdat het weer zo slecht was zijn we naar de bios geweest. Daarna op zoek naar leuke aanbiedingen voor excursies. Ik wil naar The Withe Sundays, snorkelen bij het Barrier Reef, naar Fraiser Island en een skydive uit een vliegtuig maken op 14.000 feet! Nog niets geboekt, maar heb al wat info, het begin is er! ;)
Waarschijnlijk reis ik donderdag met de jongens uit Utrecht naar het noorden van Queensland.
We zijn er inmiddels achter dat we op veel plaatsen gratis kunnen eten, je dient alleen een biertje te bestellen. Heel vervelend natuurlijk, maar dat heb ik dan wel voor over :)
Morgen moeten we 10hr onze kamer uit zijn, is iets mis in het Hostel. Morgen gaan we dus iets ondernemen, word ook wel tijd.
9 september, dag 8
Vandaag vroeg opgestaan. Spullen gepakt en naar Cairns Zoo gereden met de Utrechters. Hele grote krokodillen gezien, meer dan 5 meter, kijk maar eens op het filmpje! Verder kangoeroes, koala’s etc, zie de foto’s.
Daarna wilde we weer naar Cairns maar besloten dat het misschien leuker zou zijn om een keer ergens anders heen te gaan. We besloten naar Kuranda te gaan, dan klonk wel leuk. Het enige hostel leek meer op een blokhut van scouting, maar ach, weer eens iets anders. Het dorp was na 17hr uitgestorven, de enige bar vanaf half tien gesloten. In ons hostel waren de plaatselijke pool kampioenschappen bezig. Deze mensen zouden zou uit de het leger des Heils of de plaatselijke rehab kunnen komen, zo zagen ze eruit. We hebben ons vermaakt met schaken en tafeltennis en kaarten.
10 september, dag 9
Gisteren hadden we de plannen om allemaal ons haar eraf te scheren, uiteindelijk hebben alleen Steven en ik dat gedaan. Heb trouwens het middenstuk laten staan, heb nu dus een hanenkam, best grappig!
Hans, een van de mensen die het hostel runt in Kuranda, vertelde ons over een beroemde waterval, the Barron Falls. Heel veel toeristen gaan daar naar toe om te kijken, je loopt ook een stuk door het regenwoud, waarna je bij de waterval uit komt. Maar….. Wanneer je over het hek rechts klimt (grote borden dat je niet over de rand moet hangen, maar dat terzijde), kom je op een oud pad waarmee je helemaal beneden bij de berg kunt komen. Natuurlijk wilden we dat, eindelijk avontuur!!! De waterval zag er werkelijk prachtig uit, iets heel anders dan de water valletjes waarmee we ooit in Bulgarije werden afgescheept, maar wat was het diep!! Na een hele spannende afdaling, waarin we de nodige kleine diertjes tegenkwamen en regelmatig stopte om te genieten van het geweldige uitzicht, kwamen we beneden. De kleine steentjes die we van boven zagen bleken reusachtige keien, en het kleine meertje waarin de waterval uitkwam bleek ook nog best groot. Het water was lekker verfrissend na de pittige afdaling, heerlijk gezwommen! Wat voelden we ons geweldig! We waren op een van de mooiste plaatsen waar we ooit waren geweest, zonder gids, zonder andere toeristen, een heerlijk gevoel van euforie! Jammer alleen dat ik op de terugweg weggleed en plat met mijn kaak op een rots terechtkwam, maar ach, dat gebeurd nu eenmaal wel eens, jammer dat het alleen zo vaak bij mij gebeurd ;)
Daarna terug naar Cairns, met al mijn mates iets gedronken bij Giligan’s.
11 september, dag 10
Het weer is nog steeds slecht. We zijn vertrokken naar het noorden, maar natuurlijk verkeerd gereden. Vanaf Port Douglas naar Cooktown een verkeerde afslag genomen. De nacht doorgebracht in een Birdwatchers hostel, rare mensen zeg! Mobiele telefoons werken hier niet, evenals internet, welkom in the outback!
12 september, dag 11
Vandaag een moment dat ik er doorheen zit. Ik wil naar Dominique, even naar huis en mijn vrienden weer zien. Even met Do kunnen bellen, waarna ik me weer stukken beter voel.
Nu op naar Cooktown! Het is bijzonder om te zien hoe het landschap kan veranderen. Het ene moment is alles nog groen, tien minuten later is alles dor en bruin, heel apart. Ik had het al wel gelezen, maar nu ik het zelf zie begrijp ik het pas echt. We komen dorpjes tegen met alleen een pomp en een bar en niet meer dan 20 inwoners. Ik kan echt niet begrijpen dat mensen hier willen wonen!
De reis was echt gezellig, gezongen op de meest foute nummers! Plots roken we benzine, toen we stopte zagen we iets lekken. Helaas hebben deze jongens even veel verstand van auto’s als ik; helemaal niets. Stefan stopte het lekken met kauwgum waarna we verder reden. Bij een garage bleek dat het de vloeistof was van de airco! De man vroeg nog 30 dollar voor het even kijken, echt niet normaal.
De man wist niet dat je nooit het gierigste volk moest afzetten, dus dit hebben we hem op gepaste wijzen betaald gezet ;)
Cooktown bleek niet veel bijzonders. We hebben onze tent illegaal opgezet in het Mountain Cook National Park, snel gekookt (ik ben de vaste chefkok, de jongens zetten de tent op enz.) en gaan slapen.
13 september, dag 12
Vroeg opgestaan, en na het opruimen wilde we een rondje lopen. Op een gegeven moment kwamen we een bord tegen; Vanaf hier alleen voor getrainde lopers, minimaal 2 tot 3 liter water p.p. meenemen voor deze drie uur durende tocht. We hadden 1 fles ranja met z’n vieren, maar gokte het erop. Het bleek een loodzware tocht te zijn, we waren helemaal kapot! Het was meer klauteren dan lopen, maar het uitzicht boven, dat was echt geweldig!!
Even de zee ingegaan bij Cooktown, stonden wel waarschuwingsborden voor Krokodillen, maar wilde de gok wel nemen. Waren er toch snel weer uit, toch een beetje bang ;)
Daarna weer terug gereden, onderweg naast de weg de tent opgezet.
14 september, dag 13
Port Douglas is echt geweldig met goed weer!! Heerlijk naar het strand gegaan, gevoetbald en een bbq gebruikt. Deze staan overal voor gratis gebruik aan het strand. De jongens slapen in de tent, ik heb een hostel geboekt ernaast, wil weer een keer een goede nachtrust.
De avond naar de kroeg van het hostel geweest, weer veel grappige mensen ontmoet.
Om twaalf uur met m'n schatje gebeld omdat ze jarig is. Op momenten als deze wil ik echt weer in Nederland zijn, maar wat ik hier meemaak is ook onvergetelijk!
15 september, dag 14
Vandaag een dagje niets, uitgeslapen, eitje gebakken en lekker naar het strand geweest, ook heerlijk!
Ik heb inmiddels wel geleerd dat plannen echt onmogelijk is hier, het gaat zoals het gaat, go with the flow, het bevalt me behoorlijk goed, over het algemeen dan.
Wanneer het mogelijk is probeer ik in het vervolg sneller wat nieuws op mijn site te plaatsen,
Groetjes vanuit Port Douglas!!!

  • 15 September 2008 - 10:20

    Mandy:

    Hahaha, wat een avonturen! Veel plezier en doe de haaien de groeten! (haaaaii)

    Groetjes Mandy

  • 15 September 2008 - 10:28

    Jelle:

    He Marc,

    Zo te lezen heb je het behoorlijk naar je zin daar!
    Ik sprak vorige week Do bij de Beemd ;) en ze vertelde ook dat je je goed vermaakt, fijn!
    Vind het ook erg leuk om al je avonturen te lezen! Geniet ervan..!

    Liefs Jelle

  • 15 September 2008 - 10:31

    Marleen:

    Hai Coonie!!

    Klinkt goed daar allemaal! Enne.. die meiden uit Nijmegen, welke studie doen die? Ik denk nl. dat ik ze ken!
    Verder go with the flow! Geniet ervan !!
    Wij zorgen wel n beetje voor Do (op t terras ;) )

    x Marleen

  • 15 September 2008 - 10:33

    Sanne:

    Heey Marc!! Hehe teken van leven.. Nee hoor wist wel dat jij je optimaal aan het vermaken was.. Wow wat maak jij een hoop mee in 2 weken tijd.. Meer dat dat je hier in dit saaie land mee maakt in 2 jaar.. Wou dat als ik naar buiten keek watervallen, krokodillen, bergen en stand zou zien, maar helaas ik zie niet veel anders als auto's en maïs, maar ja dat tenzijde.. Hey dat je af en toe ff doorheen zit is niet meer dan normaal denk ik, maar jij gaat je wel redden daar!! Hier was het het weekend gelukkig ook mooi weer dus zijn we maar ff gaan vieren op Sneakerz.. Wel gezellig gehad!! Maar stuur je binnenkort wel ff 'n mailtje.. Nou heel veel plezier en succes nog met al die gezellige mensen die je daar al bent tegengekomen en ben benieuwd naar je volgende avonturen!!

    Liefs Senn..

  • 15 September 2008 - 15:09

    Michèlle:

    Hoi Marc,

    Echt leuk dat ik je via deze site kan volgen. Zo te lezen vermaak je je dus wel:) We missen je wel hier hoor... Maar de schade halen we in als je weer terug bent. En zet is een foto op deze site van je nieuwe kapsel. Ben benieuwd ;) Nou heeeeeel veel plezier nog, geniet ervan en ben benieuwd naar je volgende belevenissen.

    Veel liefs (K) Michèlle

  • 15 September 2008 - 16:15

    Do:

    Jaaa eindelijk weer n verhaal! Ik wist het natuurlijk oppervlakking al wel n beetje maar toch heel leuk om te lezen! Enn, je hebt tòch van mn verjaardag n superdag gemaakt ook al was je er niet bij :). De bloemen, het skypen, t telefoontje, geweldig lieverd!
    Heeel veel plezier daar en ik spreek je snel weer! Xxxxxxx

  • 15 September 2008 - 16:51

    Vloo:

    Hey Coney,

    Zo te lezen vermaak jij je prima daar. Houden zo! Echt tof dat wij op deze manier ook een beetje mee kunnen genieten.
    Denk nog ff goed na over een auto kopen, je bent rechts op de weg al levensgevaarlijk ;)
    En natuurlijk willen we foto's zien van je nieuwe kapsel (het kan ook weer niet gek genoeg!)
    Blijf lekker genieten en we lezen vanzelf wel weer hoe het met je gaat.

    Groetjes
    Joost en Joyce

  • 15 September 2008 - 19:55

    Ton T-Rex:

    Heej Marc leuk om te lezen zo wat je allemaal meemaakt. lijkt me egt een unieke lokatie. heb je ook al iets gehoord over defqon australia hahaha ming en ik komen zeker overvliegen haha

    qlimax bussen zijn lekker vol zit nu op 194 personen en edwin is nog aan het kijken of er nog meer kaarten geregeld kunnen worden ondanks het al uitverkocht is. dus gaat allemaal lekker zijn gangetje ik uit naar je volgende avontuurlijke verhaaltje haha

    groeten
    Ton

  • 15 September 2008 - 20:30

    Remco Annet En Jorg:

    hey neef je hebt het naar je zin lees ik!had ook niet anders verwacht van jouw!geweldig!!maar die verhalen zijn leuk maar waar blijven die foto`s?
    veel plezier gr en een dikke knuf van jorg

  • 15 September 2008 - 22:18

    P:

    man, man, man, wat een verhalen. geen wonder dat je het zo graag wilde... ik mis de film avondjes wel een beetje. kheb al een paar keer the godfather kunnen kijken maar ik wacht op jou;) tot het volgende bericht. leef je uit!!!

    kater, P

  • 16 September 2008 - 01:48

    @-je:

    En daar istie weer!! Ik vond het zeker wel relax je toen straks gesproken te hebben, en vind het gaaf om nou ook de foto's er bij te zien. Ik zeg zolang jij doet waar je goed in bent zullen er nog vele verhalen volgen, en ik lees ze graag.

    Tot het volgende bericht.

    Bye Bye

  • 16 September 2008 - 05:04

    Nathalie:

    Nou Marc,
    Jij maakt heel wat mee. Leuk om te lezen hoor. Kijk je wel uit!
    Zwemmen bij de krokodillen brrrrrrrr moet er niet aan denken....
    Heel veel plezier.
    Gr Nathaliexxx

  • 16 September 2008 - 06:33

    Livai En Hedi:

    hej marc !

    nou jij vermaakt je wel daar down under :) echt leuk om je avonturen te lezen... jaloerssss
    Geniet er maar flink van elke maand week dag minuut dat je daar bent, want zoiets maak je maar 1x in je leven mee en zul je de rest van je leven met veel plezier aan terug kunnen denken !!
    H@ve Fun !!

    Groetjes vanuit ons koude kikkerlandje

    Livai en Hedi

  • 16 September 2008 - 11:44

    Sanne T:

    Heeeeej!!

    Echt super om al je verhalen te lezen... Je maakt me wel jaloers. Maar de krokodillen mag je houden, die mis ik dan weer niet :-)Volgende keer mag het verhaal nog wel wat langer ;-).
    Geniet ervan en let goed op jezelf!!

    xxx

  • 16 September 2008 - 14:47

    Hanneke:

    Nou inderdaad een lang verhaal, maar ik heb het helemaal gelezen.. :)

    Maar die BBQ zijn echt lachuh, de kolen staan er ook gewoon bij he (bij ons teminste wel)...

    en links rijde valt tegen he... Maar wa dacht je van die lantarenpalen de andere kant van de kruising. die zijn ook voor jou bedoelt he... hahahaha :)

    Nou kei veel plezier nog.
    En wacht op je volgende verhaal

    Kus Hanneke

  • 16 September 2008 - 16:04

    Stephanie:

    Hee Dolle!
    Zo mag je elke keer wel een verhaal schrijven, dan kom ik mijn schooltijd wel door! Heerlijk om te zien hoe het er daar aan toe gaat, wat een gave dingen allemaal. Zo zou ik mijn dagen ook wel vol kunnen krijgen. Super!
    Ik kijk uit naar de volgende pagina;)
    Liefs

  • 16 September 2008 - 16:10

    Steph:

    Die krokodillen zijn trouwens wel heel schattig ;) (A)

    Veel plezier noggg!!

  • 16 September 2008 - 17:47

    Lieke:

    hey Uiltje,
    echt een leuk verhaal!Ik wou dat ik daar was!
    Ik zat 10 septembet dag 9 te lezen en zag dat je was gevallen, moet je mij niet na gaan doen he ;)je hebt het toevallig niet gefilmt zeer :P haha

    een hele dikke kus Lieke

  • 16 September 2008 - 20:58

    Mirjam:

    Echt gaaf wat je allemaal meemaakt! Leuk ook die foto's en filmpjes! Kom maar door hoor! Ik blijf het wel lezen.

    Dikke kus Mirjam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marc

Welkom op mijn reis(dag)boek! Dit maal voor mijn tweede reis. Samen met Dominique ga ik voor een ruim een maand naar Thailand en Laos. We gaan proberen om regelmatig een stukje online te posten.

Actief sinds 01 Aug. 2008
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 53555

Voorgaande reizen:

04 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Afrika!

11 Juli 2011 - 15 Augustus 2011

Thailand

02 September 2008 - 07 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: