I found Nemo!! (and many more) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marc Nouwen - WaarBenJij.nu I found Nemo!! (and many more) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marc Nouwen - WaarBenJij.nu

I found Nemo!! (and many more)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marc

18 September 2008 | Australië, Sydney

Daar ben ik weer, nu iets sneller als de laatste keer.. Maar, wel weer met leuke verhalen!

Nadat ik de 15e mijn verhaaltje gepost had op de site die dag heerlijk gerelaxt, beetje in de zee gezwommen, daarna nog in het zwembad en nog wat gerelaxt. Mezelf ook weer voor het eerst in 10 dagen geschoren, zag er meteen weer een paar jaar jonger uit ;)

16 sept. day 15
Precies twee weken weg! En nog 13 voor Do komt :) De jongens met wie ik reis willen gaan werken, maar van mij hoeft het voorlopig nog niet. Gaan nu eerst naar Cape Tribulation. Een groot natuurgebied, het oudste regenwoud ter wereld! Ouder als het gebied rondom de Amazone.
Eenmaal in het regenwoud viel meteen de ontvangst weg, heb sindsdien dus geen bereik meer met mijn telefoon, er is ook alleen maar stroom via generatoren. We hebben een boottocht gedaan waarbij we krokodillen en slangen in het wild hebben gezien, zie de foto's,die komen er nog, echt niet normaal hoe goed die beesten gecamoufleerd zijn!!
's Avonds op een Wildcamping gestaan, en nog een nachtwandeling over het stand gemaakt. Dit is ook de enige plaats ter wereld waar het regenwoud en de oceaan samenkomen, echt mooi en bijzonder! We vonden ook nog enkele kokosnoten; "lekker!" dachten we... Na opening zo ongeveer over onze nek gegaan; het rook nog erger dan de ergste lucht die ik ooit heb geroken!!

17 september, day 16
Vandaag in het noordelijkste punt aangekomen. We wilde eigenlijk een tocht met een gids boeken, maar hebben een tocht geboekt naar het Great Barrier Reef, snorkelen!!
Bivakkeren vannacht in een leuk hostel, iedere kamer heeft zijn eigen bungalow achtig iets, best mooi.

18 september, day 17
I found Nemo!!
Dit is echt absurd vet!!
In eerste instantie waren we te laat, maar na een race van Steven kwamen we nog op tijd bij de boot. We hadden een grote, mooie catamaran. De groep was niet al te groot, 31 personen. Na een rit waarbij het goed was dat ze pilletjes tegen zeeziekte voor mij hadden, kwamen we aan bij het Reef. Doordat Cape Tribulation ver naar het naar noorden ligt en op de lijst van het Werelderfgoed staat, is het Reef hier nog mooier dan op andere plaatsen! Gewapend met mijn onderwatercamera (helaas mijn gewone vergeten voor foto's op de boot) ging ik het water in, met wetsuite, snorkels en flippers! Bijna iedereen weet dat ik niet zo'n held ben in het water, dus pas na een paar minuten gestuntel lukte het me om van het reef te genieten. Werkelijk; Zo moooi!!! Heb ook nog broertjes van Nemo gezien! Hoop dat de foto's gelukt zijn, ze komen een dezer dagen nog op de site.
Na een uur snorkelen en mezelf te hebben verbaasd over de schoonheid van de oceaan moesten we weer de boot in om naar het volgende reef te varen. Na een goede lunch mochten we het water in. Dit reef was nog mooier als het vorige! Helaas had ik al bijna al mijn foto's opgeschoten. Ik heb duizenden verschillende soorten vissen gezien en de meest bijzondere kleuren; van oranje, rood tot blauw, paars en groen tegelijk! En zo dicht bij, niet normaal hoe mooi! Plots zag Steven een grote schildpad op de bodem liggen. Na enkele minuten kwam de turtle omhoog, hapte adem vlak naast ons! We hebben nog even met hem meegezwommen, het meest bijzondere wat ik ooit heb gezien in de natuur, een wilde schildpad van ruim en meter groot! Maar hij had na een poosje geen zin meer in ons en zwom weg met een snelheid waarmee hij zelfs Micheal Phels voorbij zou zwemmen ;)
Zoals je het ziet op de plaatjes; zo ziet het reef er ook echt uit, zo bijzonder, ik kan er gewoon niet over uit ;)

Nu ga lekker eten en nog even nagenieten over de schoonheid van de natuur die ik vandaag heb mogen bewonderen, de foto's volgen zo snel mogelijk, maar dat geld natuurlijk altijd, al zal het nu wat langer duren. Steven heeft ook zijn eigen site; www.steven.reismee.nl, kijk hier maar op voor meer/ andere foto's en video's :)

  • 18 September 2008 - 08:49

    Erika:

    Heey heey Ventje!
    Wat weer een leuke verhalen zeg!
    Ik liep een btje achter met lezen maar ben weer helemaal bij!
    Ik kijk uit naar de foto's!
    Nu al jaloers zo mooi als het klinkt

    kussies

  • 18 September 2008 - 10:06

    Steph:

    Suuuuuupergaaf Marc! Dit zijn de verhalen die ik wil horen!! :D Echt super. Dan vergeet je toch ff alles om je heen zo mooi! Liefs!

  • 18 September 2008 - 17:01

    Chrissy..:

    Hee Lieverd..

    Whaha ik kom er net ff achter dat ik ook iets achter kan laten.. :)
    Je verhalen zijn erg mooii, stuk voor stuk!! Gelukkig heb je het er naar je zin en maak je veel plezierr..
    Jongen, ik hoor je wel weer (K)

    Liefss.. Xxx Chrissy !

  • 18 September 2008 - 20:01

    Juud:

    Heeej Marc!
    Woow echt super jou verhalen, fijn dat alles zo relaxt is daar!!
    Have Fun!!
    Liefs Juud

  • 19 September 2008 - 22:21

    Mirjam:

    Ik kan niet wachten op de foto's! Je weet, ik HOU van alles wat met water te maken heeft.
    Ik ben benieuwd naar je volgende verhalen.

    Kus Mirjam

  • 19 September 2008 - 22:23

    Je Favoriete Oom:

    Hoi Marc.
    hartstikke leuke foto's en verslagen. Ik zie dat het goed met je gaat en dat je veel ziet en meemaakt. Geniet ervan want zoiets doe je maar 1 keer. We kijken hier weer uit naar je volgende verslag. Groetjes, pas op jezelf en veel plezier. Henry, Wilma en the boys

  • 23 September 2008 - 19:45

    Baby Jorg:

    hey lieve achterneef!!
    vanavond mijn laatste bericht aan jouw,
    morgen ga ik voor altijd slapen,maar misschien kom je me daar wel tegen mag ik dan met je mee genieten?????
    heel veel plezier nog daar en tot ooit
    dikke knuf en veel kusjes je achterneefje jorg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marc

Welkom op mijn reis(dag)boek! Dit maal voor mijn tweede reis. Samen met Dominique ga ik voor een ruim een maand naar Thailand en Laos. We gaan proberen om regelmatig een stukje online te posten.

Actief sinds 01 Aug. 2008
Verslag gelezen: 1466
Totaal aantal bezoekers 53557

Voorgaande reizen:

04 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Afrika!

11 Juli 2011 - 15 Augustus 2011

Thailand

02 September 2008 - 07 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: