Almost Heaven - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Marc Nouwen - WaarBenJij.nu Almost Heaven - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Marc Nouwen - WaarBenJij.nu

Almost Heaven

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marc

31 Oktober 2008 | Australië, Rainbow Beach

Na een lange pauze, hier weer een verhaal met schitterende foto's, en een filmpje (komt snel) om jullie heerlijk jaloers te maken!

20 okt, dag 49
Mama jarig!
Vandaag naar Airlie Beach gereden, stuk van ruim 5 uur. Laat in de middag aangekomen, ingecheckt bij hostel Magnum's. Gekookt en even naar de bar geweest met Mark.

21 okt, dag 50
Mijn auto verder gepimpt! De achterkant is nu meer verduisterd met zonwerend materiaal, slaapt beter omdat het dan koeler blijft (koel is hier trouwens een relatief begrip, niet wat koel bij jullie is :) )
's Avonds bij de Dorm van Mark gezeten met wat dolle Aussies die een weekje vrij hadden. We zijn nog wezen stappen in Mama's Africa, een barretje hier. Had mijn slippers aan, danste niet fijn, dus op mijn blote voeten rondgelopen deze avond. Kan me niet voorstellen dat ik naar de Matrixx ga op blote voeten, maar hier is dat redelijk normaal (ligt ook geen glas op de vloer, scheelt ook een beetje)

22 okt, dag 51
's Ochtends naar de Marine, de jachtboothaven. Vandaag gaan we naar de Whitsunday's, drie dagen lang op een boot! De haven lag vol met grote jachten, groot en modern. Er lag ook een klein, schattig oud zeilbootje, de Ron of Argyll, dit was onze boot! Met nog 10 anderen (waarvan de helft Nederlands!) kwamen we aan boord, en kregen we een slaapplaats toegewezen. Ik sliep op de bank in de kajuit, een redelijk relaxte plaats. Na een stuk te hebben gevaren kwamen bij Toque bay, hier werden we met een klein bootje aan land gebracht om o.a foto's te maken, het is meest gefotografeerde strand ter wereld. Leuk detail; ik was mijn camera vergeten... Gelukkig hebben andere mensen foto's voor/van me gemaakt, dus deze komen nog.
's Avonds na de maaltijd ben ik in een soort van coma geschommeld op het dek waarna ik toch mijn bedje maar eens heb opgezocht, en wiegelend op de golven verder heb geslapen.

23 okt, dag 52
Na een goede nachtrust, kreeg ik ontbijt op bed, helaas werd het bed overbevolkt door vele andere mensen, dat is het nadeel als je op de bank in de kajuit slaapt..
We zijn naar Whitheaven beach gevaren, als je de foto's en het filmpje hieronder bekijkt, dan begrijp de de naam volkomen! Normaal vind ik het strand leuk, maar heb ik een hekel aan dat zand dat aan je zit de hele tijd, nu niet! Het was zo fijn als bloem, het viel weer meteen van je af. Het water was zo helder als kraanwater, werkelijk prachtig! Het enige wat ontbrak waren de palmbomen, die zie je werkelijk overal, behalve hier waar ze echt wel op zijn plaats waren geweest.
Na dit avontuur moesten we de boot weer op, de koers hebben we moeten wijzigen omdat het super hard waaide, wel gaaf! Dolfijnen en schildpadden gezien en nog wezen snorkelen. Het koraal was niet zo mooi, maar heel dicht bij, het was minder diep. De vissen zwommen daarom echt heel dicht bij, eentje bleef ook even hangen voor mijn duikbril alsof hij wilde zeggen: "Wat doe jij hier? En wat een rare bril heb je op!". Was wel bijzonder.
's Avonds met Edo en Dominique, een stel wat ook op de boot is zitten praten, erg gezellig.

24 okt, dag 53
Om 5hr wakker geworden en opgestaan om de sunrise te zien. 't Was bewolkt, dus niet echt super. Er zat nog een kaketoe (of je het ook schrijft) naast me, jezus wat een herrie maken die dingen!
Daarna met Outblast op m'n MP3 (nogmaals bedankt Affie en Sanchezz) heerlijk in slaap gevallen. Dat is iets wat ik wel mis; weer naar een goede party te gaan! Hakken met P, Affie en Nick, Hakselen met Sanchezz, de harde Techno met Mim, en met Denas alle drie de feestjes af :)
Na een goed ontbijt weer wezen snorkelen, nu was het reef wel een stuk mooier, en wederom niet zo diep. Hier zaten nog veel meer vissen, op sommige momenten zat ik middenin een complete school vissen, echt zoooooo gaaf!! Ook nog een stuk met een enorme vis mee gezwommen, op een gegeven moment draaide die zich op en keek me aan met een bek vol tanden, was wel stoer!
Hierna weer terug gevaren naar de haven, waar het vol ligt met bootjes van gemiddeld $35 miljoen, dit zijn vast geen mensen die werken in het onderwijs....
Tentje op gezet en naar een pedicure geweest, mijn teennagel is in de gehele breedte aan het ingroeien, en het lukte me niet om er zelf iets aan te doen, ondanks de goede raad van Josefine. Pedicure verwees me door naar de dokter, over drie dagen naar toe, nu is het weekend.
's Avonds met iedereen van de boot wezen uit eten. Heerlijke Barramundie op bij het 2e beste visrestaurant, van Australië, echt heerlijk!(en koste nog geen drol) Hier was ook de grootste rum bar van Australië :) De combinatie van Whitheaven met deze bar... Zo moet de hemel er ongeveer uitzien! :)

25 okt, dag 54
Heerlijk lang uitgeslapen, juist van het nietsdoen op 'n boot word je gaar. Was trouwens nog steeds aan het schommelen, alsof ik op zee zat. (had ik vroeg ook altijd als ik naar de Tongelreep ging, was ik 's avonds in bed ook nog aan het golven..)
Na een ontbijt naar MacKay gereden, niets bijzonders. Door naar Sarina, boodschappen gedaan en naar Malborough gereden, mijn einddoel voor vandaag.

26 okt, dag 55
Schoonmama jarig! "Opa" van Do is vandaag overleden, op momenten als deze wil ik even in Nederland zijn, om bij Do te zijn.
Naar Rockhamton gereden, wilde eieren halen om eitjes te bakken. Helaas, op zondag is hier alles dicht (supermarkt is normaal 7 dagen per week open hier).
Aan de Fitzroy river toch maar wat gegeten, wat we nog hadden liggen. Deed me een beetje denken aan de Seine in Parijs, maar dan iets minder mooi. Via Gladstone naar Town of 1770 gereden, een mooi, klein kustplaatsje.
Al met al al ruim 2000km gereden over de Bruce Highway, de A1 hier, zonder file!! Probeer in Nederland maar eens 2000km zonder file te rijden, maar ok, het is hier ook wel iets minder druk bevolkt. De snelweg is net zo breed als de weg Erp-Veghel, en heeft de kwaliteit van een dorps weggetje (Erp-Keldonk). Zonder vangrail, met heuvels, bochten etc, en je mag hier 110km/h. En dag nog, word ik plankgas ingehaald, soms zelfs door vrachtwagens van 30 meter lang, hier werken ze nog niet met een tachograaf vermoed ik.
Na een drankje, en een stuk te hebben gelezen vroeg gaan slapen.

27 okt, dag 56
Vanmiddag sunset kayaking (with dolphins). Naar de dokter geweest, afspraak voor morgen kunnen maken.
's Middags naar de kayaks! Ik zat met Daan in een kayak, relaxte kerel die ook even naar Australië ging, en er nu al ruim 3 jaar zit. "Het weer is beter, de lonen een stuk hoger en de mensen relaxter, en had een vriendin hier", was zijn uitleg. Dolfijnen hebben we niet gezien, maar het kayaken op zee was wel heel vet!! Doordat het tij keert, komen er golven en een sterke stroming. De truc was om op een goede manier tegen de golven in te kayaken, te keren (zonder om te vallen) en dan op het goede moment op een golf mee te liften. Was echt gaaf!!!
's Avonds nog met de mensen van het kayaken een biertje gedronken.

28 okt, dag 57
Naar de dokter! Nagel moest er eigenlijk voor een stuk af, en dan paar werken schoon houden, dus niet de zee/ het zand. "What are your plans for the next weeks?" "First Fraiser Island, after that surfing at Byron bay". Om deze reden maar een kleine inkeping gemaakt en dagelijks een watje eronder doen, eigenlijk twee maal daags verschonen, met veel betadine etc. Gaat er alleen echt kei moeilijk onder!!!!
Daarna vertrokken naar Bundaberg! De stad die bijna alle rum in Australië en het ginger bier produceerd! Helaas waren de fabrieken al dicht, dus maar de stad in geweest. Aangezien ik mijn Engelse boek al uit heb, heb ik weer drie nieuwe boeken gekocht. Mijn Engels wordt steeds beter, misschien behalve docent maatschappijleer, ook nog docent Engels???
De dokter had gezegd dat iemand anders mijn teen moest verplegen, omdat ik er zelf moeilijk bij kan. Mandy ging over haar nek, dus moest ik het zelf doen. Mijn teen moest eerst weken, dus ik pakte de pan. Mandy dacht dat ik een grapje maakte, ze vond dat ranzig. Ik niet. Dus mijn voet in de etenspan, en weken maar ;)

29 okt, dag 58
's Ochtends eerst een rondleiding in het Bundaberg Ginger Beer musea, inclusief proeverij. Het is maltbier, maar wel heel lekker. Ook een leuke rondleiding!
Hierna doorgereden naar de rum fabriek! Het logo is een ijsbeer, vraag me niet waarom. Helaas mochten we geen fototoestel meenemen. We hebben een hele interessante rondleiding gehad voor de processen van het maken van rum. En, last but not least, de proeverij!! Dit maal niet alcohol vrij, en werkelijk heerlijk!! Hoewel de normale Bundaberg rum niet mijn favoriet was, smaakte de specials erg goed!
Later op de dag doorgereden naar Harvey bij, scheen mooi te zijn, maar geen reet aan. Auto opgeruimd en lezen in "Hannibal Raising".

30 okt, dag 59
De wasmachines wassen hier nergens warm, echt zwaar irritant! In een poging mijn witte handdoek schoon te krijgen een zak gepakt, handdoek erin, waspoeder en kokend water, helaas, ook dit mocht niet baten. Lang leve de donkere handdoeken, net als met de donkere boxers; je ziet het niet als ze vies zijn ;)
Doorgereden naar Rainbow Beach, vanaf waar we naar Fraiser Island gaan. Helaas was alles vol geboekt, we moeten nog tot zondag, of tot maandag wachten.
Nu op een camping in het centrum, ook wel te doen. Ben Wendy en Gemma weer tegengekomen, de meiden uit Nijmegen!
Verder ook minder goed nieuws. Ik zou met Mark verder reizen vanaf hier, maar wegens familie omstandigheden vertrekt hij 4 nov terug naar Nederland. Hij heeft bij het hostel Dingo's spullen voor achtergelaten, boeken, een buspas etc, maar toch jammer. Nu briefjes ophangen voor een reismaat!

31 okt, dag 60
Vandaag niet te veel doen, na eindelijk mijn verhaaltje te hebben gepost, beetje chillen aan het strand, moet immers wachten tot overmorgen, heeel vervelend :)

Wederom bedankt voor het lezen van mijn verhaaltje. Ik kom er nu achter dat het versturen van de filmpjes niet lukt, maar hopelijk komen deze nog.

Liefs, M



  • 31 Oktober 2008 - 06:07

    Nathalie:

    Wauw dat strand! Ik ben jaloers!

  • 31 Oktober 2008 - 08:38

    Erika!!!:

    Mooie foto's en leuke verhalen!!!


  • 31 Oktober 2008 - 09:17

    Langens:

    Echt super gaaf dat strand! Na het zien van Yorin Travel... IK KOM ERAAN!!! haha

  • 31 Oktober 2008 - 10:35

    Suus:

    Leuk om weer n verhaaltje van je te lezen!! Natuurlijk ben ik weer heel jaloers ;) haha.. Gisteren gesprek op school gehad en volgende week word geregeld dat ik naar curacao kan!! Woehoe.. Dus ben wel voorzichtig he want dan kan ik niet ff naar aussie komen om je te verplegen na een val van n berg of n ingegroeide teen nagel :P hihi ;) Maar geniet er lekker van! Xx

  • 31 Oktober 2008 - 11:22

    Sanne:

    Marc!!!!

    Jaaahhhh HAllowww...

    Waarom hebben wij niet zo'n strand??? dat is niet eerlijk!!! hier word het gewoon al best wel koud.. Heb van de week mijn auto moeten krabben (dat je het ff weet ;)) Maar dan kunnen we binnekort wel weer snowboarden dat is dan wel weer leuk!! Heb gehoord dat je dat in Nieuw-Zeeland ook kan.. Dus zouden we n dagje over hebben als ik daar ben... Leuk idee he!!! Maar goed.. Veel plezier daar nog in "Heaven" en sterke met je teen!! BTW ik zou jou teen ook niet in mijn pan willen hebben Ieehhhwww...

    Dikke kus

  • 31 Oktober 2008 - 14:53

    Mandy:

    Coooooool, ik wil ook!!

  • 31 Oktober 2008 - 17:39

    Mirjam:

    Leuk weer. Mooi bootje hoor waar je op hebt gezeten. Daar maak je me pas jaloers mee! Over feestjes gesproken... Laten we afspreken dat als je terug komt we zo snel mogelijk weer een feestje gaan pakken!

    Mim

  • 31 Oktober 2008 - 21:53

    Dooo:

    hallooo hallooo!
    Er is weer leven! :D
    Superleuk verhaal weer lieverd! Ik lees t altijd graag! Ondanks ik t meeste al weet ;).
    En de foto's erbij zijn dan natuurlijk helemaal geweldig!
    Vooral dat strand jaa.. pff. Wanne gek zeg! Die heb je in t zuiden niet of wel? :P :(
    En indd, ik heb deze week ook moeten krabben! Aaahh haha, en jij maar je bed uit zweten, potverdikke ;).
    Naja, om de rollen even om te draaien, maak ik jou even jaloers (kun jij ook Sanne! ;)) Want ik ga naar Thrillogyyyy!!! Hahaha Wist je al maar dan smeer ik t er nog ff lekker in ;). Jij de witte stranden, wij de vette feesten! Hehe. Maarr je kunt ook al aftellen voor Showtek, nog 6 weken! ;)

    Dikke kus! Spreek je snel weer.
    Xxxxxxxxxxxxxx

  • 01 November 2008 - 13:55

    Steph:

    Hee Marc!
    Almost Heaven? Maak er maar heaven van. Hier is het vreselijk koud, snotneus, buikgriepjes, iedereen loopt alweer met de jaarlijkse herfstziektes rond.
    Wat een prachtige foto's, ongelofelijk, de zonsondergang, de stranden, het water, DE DRANK;) Serieus, geniet er met volle teugen van! Ik geloof niet dat er in Nederland iéts is wat zo gaaf is als dat het daar is. Echt heel erg gaaf. Ik hoef je nergens mee jaloers te maken, want het enigste wat ik doe is werken en naar school gaan, zelfs de feestjes mis ik.. Het is echt zwaar onder de maat. Haha dat stukje met je teen, ik had m ook in die pan gestouwd, wat is nou belangrijker, zo'n pan die je op elke hoek een kunt kopen, of een enge onsteking waardoor je wordt opgehouden. Nou ik wist het wel;) Heel veel plezier en succes met je teen, komt goed:)
    Liefs, kus

  • 02 November 2008 - 16:38

    Elisa:

    Hé Marc!

    Wat een verhalen allemaal. Ontzettend gaaf. Juist als ik ze ga lezen zou ik graag daar willen zijn. Haha, jazeker... misplaatste jaloezie;)! Nee hoor... Ik gun het je voor 200%.

    Ik had nog op mijn bankrekening gekeken of de loterij al binnen was. HELAAS! Hahaha. Maar ik ga er vanuit dat het nog steeds gaat gebeuren. Hopelijk sneller als dat ik/wij denken.

    Ik blijf je verhalen mooi volgen, want dan voelt het een beetje alsof ik daar ook ben!

    Geniet lieverd!!

    Liefs,
    Elisa
    xx


  • 06 November 2008 - 07:25

    Hanneke:

    Nou marc, klinkt allemaal inderdaad als HEAVEN... Veel plezier nog.

    En voor Do, gecondoleerd met het verlies van je Opa.

    (K) Hanneke

  • 07 November 2008 - 22:37

    Boik:

    he marc,

    je hebt het maar zwaar zeg daar. al weken lang niks doen en alleen maar leuke dingen doen.... hahaha.

    Veel plezier en tot snel.

    Grtz vanuit zoetermeer

  • 11 November 2008 - 05:49

    Steven:

    Ej Marco, klinkt allemaal kkgoed ;)
    Vraagje: hoeveel heb je betaald voor die driedaagse boottocht bij whitsundays? Wij vertrekken over een week ook eindelijk uit dit shithole, het werd wel eens tijd. Kusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marc

Welkom op mijn reis(dag)boek! Dit maal voor mijn tweede reis. Samen met Dominique ga ik voor een ruim een maand naar Thailand en Laos. We gaan proberen om regelmatig een stukje online te posten.

Actief sinds 01 Aug. 2008
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 53553

Voorgaande reizen:

04 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Afrika!

11 Juli 2011 - 15 Augustus 2011

Thailand

02 September 2008 - 07 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: