De grote zeilmast en de sauna - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marc Nouwen - WaarBenJij.nu De grote zeilmast en de sauna - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marc Nouwen - WaarBenJij.nu

De grote zeilmast en de sauna

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc

12 Juli 2011 | Thailand, Bangkok

Klaar om te gaan! Marleen en Gerte kwamen ons nog uitzwaaien waarna we naar Düsseldorf werden gebracht. Na een kleine omweg toch ruim op tijd om in te checken en nog wat rond te lopen. Vlucht naar Dubai was niet bijzonder, wel Bram en Gerda leren kennen (dit maal niet Marc maar Dominique die in gesprek raakte). Zij moesten ook 9u wachten op Dubai en we besloten maar om de tijd samen op te vullen. Gerda was al eerder in Dubai geweest en besloten de stad in te gaan, ook al was het half 2 's nachts.. Buiten kwam er meteen een man naar ons toe “Looking for taxi?” We vertrouwden de man niet (en zijn prijs van ruim 40 euro). Uiteindelijk voor een kleine 12 euro in hartje Dubai! De bar waar we heen wilden was dicht, de Burj-Al-Arab niet verlicht, maar dit mocht de pret niet drukken. De Burj-Al-Arab is dat beroemde hotel, wat lijkt op een zeilmast. Verder naar het Jumeirah Beach Hotel. Super mooi! Wat gedronken en gegeten, en ons even opgefrist, want zelfs 's nachts is het een complete sauna in Dubai, pfff. Via de Burj-Khalifa weer terug gegaan naar de luchthaven. De Burj-Kalifa is de reus onder de wolkenkrabbers met zijn ruim 800 meter hoogte. (google bovenstaande gebouwen maar eens, het was te donker om mooie foto's te maken)
Dubai is mooi, overal hangen lichtjes in de palmbomen, je zou er bijna een kerstgevoel van krijgen. Zelfs de pijlers onder de bruggen zijn versierd. Helaas nu nog niet bij daglicht gezien, maar misschien komen we nog eens terug in de stad..

Op de luchthaven gedoucht, geshopt en het vliegtuig in. Helaas had de man naast Marc niet gebruik gemaakt van de douche... Nu vermoeid, na ruim 34 wakker te zijn zoeken we zo ons bed op. Over 7 uur gaat de wekker alweer voor een fietstocht door Bangkok.
Het plan is over een dag of 2 naar Ayutthaya te gaan, dan naar Kanchanburi, Chaing Mai en Laos. Mocht iemand nog tips voor ons hebben; we horen ze graag!

Welterusten.

p.s. Uploaden via Picasa wil niet lukken, jullie houden de foto's van ons tegoed!

• 12 Juli 2011 - 16:24

Lodyy:

Aahw super! Ik ben jaloers... wij hebben een tank stop op Dubai, eens kijken of wij de gebouwen wel bij daglicht zien ;) Have fun!

• 12 Juli 2011 - 16:54

Peggy:

Fijn te horen dat jullie goed zijn aangekomen!!! Heel veel plezier morgen met de fietstocht, zal erg gaaf zijn!
    Slaap lekker schatties!
    xxx

• 12 Juli 2011 - 17:04

Steph:

Too crazy mannnnn!!!
    Helemaal te gek dat jullie waarbenjij bijhouden, ik hou hier zo van.

Geniet!!!!!!
    Liefs

• 12 Juli 2011 - 17:30

Mo:

Heej Marcie en Do

Nou al heel wat meegemaakt...hihi.
    Heb gegoogled, wat een gebouw zeg. Jezus!
    Je hebt je kop weer kaal zo te zien, back to basic.

Genieten nu!

Liefs Mo

• 12 Juli 2011 - 18:12

Gerte:

Super, dat jullie reis zo leuk is geweest, al was het dan vermoeiend.
    Maar een goede nachtrust doet wonderen, morgen begint jullie avontuur pas echt. Deze site word een verslaving voor mij, dat merk ik nu al. Dus veel berichtjes schrijven, kei leuk.
    Smeer de kuiten voor de fietstocht maar vast in.
    Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

• 12 Juli 2011 - 19:48

Suus:

Hee
    Heel veel plezier!!
    Kus

• 13 Juli 2011 - 06:38

Harry Senior:

Is jullie reis goed gegaan wel een lange zit maar dan heb je ook wat mooi weer bij ons is het nu gekelderd van gisteren 29 nu 14 gr. ik wens jullie veel plezier.

• 13 Juli 2011 - 13:44

Marleen:

He schatties! Klinkt goedddd!!! Ben al stikjaloers... Hier is t pleuresweer, dus precies op tijd weggegaan jullie.
    Ben benieuwd naar de rest vd verhalen!
    Liefsss
    ps. Ik zal Kim af en toe checken of ze je huisje heel laat Marc!! ;)
    Ojaaaa: weet nie of je t wil horen Marc, maar Been is weg bij Fey........