Afscheid met stijl!! - Reisverslag uit Veghel, Nederland van Marc Nouwen - WaarBenJij.nu Afscheid met stijl!! - Reisverslag uit Veghel, Nederland van Marc Nouwen - WaarBenJij.nu

Afscheid met stijl!!

Door: Marc en Do

Blijf op de hoogte en volg Marc

17 Augustus 2011 | Nederland, Veghel

Het zit erop, na vijf weken Thailand zijn we weer back in town.

Ten tijde van het laatste verhaaltje stonden we in de startblokken voor onze snorkeltour. We hebben verschillende kleurrijke vissen gezien, fluorescerende blauwe visjes, vissen met zebra- en giraffeprint en Dominique heeft zelfs nog een kleine haai gespot. Helaas schrok deze haai hier zo van dat Marc hem niet meer heeft gezien.

De 12e vertrokken naar ons 5* resort Mai Samui. Het was – wat we natuurlijk al wisten – echt helemaal prachtig!! De kamer – direct aan het zwembad - was briljant, het personeel super aardig, het bed lag heerlijk en het bad was enorm groot. Een genot! Marc genoot alleen iets minder, die had een voedselvergiftiging opgelopen op Koh Tao.. Gelukkig hadden ze hier ook een erg mooi toilet dus wel stijlvol ziek zijn. De biertjes die verdient waren in het zwembad door het dragen van beide backpacks werden omgezet voor een kop thee op bed en een liefdevolle verzorging.

Na het digitaal spreekuur met dokter de koning en de nodige medicijnen was dag twee in het resort wel echt genieten voor ons allebei! Deze dag het maatpak opgehaald. Het pak zat beter en mooier dan we vooraf überhaupt hadden kunnen dromen. De rest vam de dag doorgebracht met liggen in t gigantische zwembad, boekje lezen op t strand, potje waterpolo spelen, lekker eten.. Dominique was nog even de zee ingelopen tot ze op een “steen” stond. Deze steen bleek een krab die met honderden vriendjes in het water lag. Dit waren de laatste stappen voor Do in de zee.
We wilden er graag nog een jaar blijven, maar hadden zo'n donkerbruin vermoeden dat 't niet zou lukken om een sponsor te vinden die voor ons zo'n 150.000 euro neer zou willen leggen... Met pijn in ons hart hebben we afscheid genomen van dit resort, waar zelfs je bord bij het ontbijtbuffet naar je tafel werd gedragen en het geweldige personeel Mr Marcus en Mrs Dominique bij naam kenden.

De rit naar Bangkok duurde vooral erg lang, ruim 14 uur met taxi, boot, lokale bus en airco-bus. Om 03.00 moesten we met alle geweld uitstappen in Bangkok, een uur eerder dan verwacht dus was een hectische boel. Vraagt Dominique als de bus weg is; “Marc, waar is je pak eigenlijk?”. Dit lag nog in de bus!… Volle gas met een taxi de achtervolging ingezet, met succes! Onze taxichauffeur bleek alleen een jankerd die ineens de hoofdprijs wilde hebben. Maar met Marcs duidelijke woorden 'Stop crying like a baby! Just drive!' heeft hij ons rustig naar ons hostel gebracht waar we om 04.00 op de bank in slaap zijn gevallen.

De laatste dag Thailand/ Bangkok hebben we gebruikt voor een sightseeing van de bekendste gebouwen van Bangkok, wat we steeds hebben uitgesteld. Natuurlijk de Grand Palace, het belangrijkste tempelcomplex van Thailand. De Wat Pho, met een liggende Boeddha van 25 meter lang, en Wat Arun, een tempelcomplex met een pagode van bijna 80 meter hoog, ong de hoogte van onze Lambertuskerk. Tot 60 meter hoogte kon je met trappen omhoog voor een mooi uitzicht over Bangkok. Onze laatste “attractie” van de dag zou de SkyTower zijn. Op de 63e verdieping kan je lunchen en heb je een enorm uitzicht over Bangkok en omgeving (dit terras is te zien in The Hangover 2). Helaas begon het te regenen (ja het paradijslijke Zuiderweer is weer voorbij!)
’s Avonds onze laatste Thaise Baht opgemaakt op Kao San Road en een laatste massage genomen, die helaas lang niet zo goed was als alle andere..

Bye bye Thailand, it was nice to meet you!

Wist je dat;

- Bijna iedereen hier kan masseren. Is het druk in de toko dan wordt de buurman van z'n stoel gelicht.
- De Thai ons, tot onze eigen trots, met hun gladde praatjes niet om hebben weten te praten.
- Het openbaar vervoer (muv de ferry) altijd op tijd is geweest!
- Do na de eerste week nog maar een enkele keer Thais heeft gegeten
- De club sandwich toen haar favoriet is geworden
- De redbull hier uit glazen hoestdrank flesjes gedronken wordt.
- De serveersters in restaurants altijd lief en begrijpend knikken maar het toch de helft van de tijd niet snappen
- Je hier vaak eerst het hoofdgerecht krijgt en dan het voorgerecht
- Wij, ondanks het regenseizoen, van de 5 weken maar 1 week regen hebben gehad
- dit hier dan zo hard gaat dat de hele boel overstroomd
- Noord en Zuid Thailand een wereld van verschil is
- Do's halve tas gevuld is met souveniers
- Marc hier probleemloos een mooi pak aan heeft laten meten
- Er hier overal portretten van de koning te zien zijn. En geloof ons, dan zie je liever Maxima!
- 'Same same' hier toch different is
- We alleen van westers eten ziek zijn geworden.
- Wij in totaal 7200 minuten door hebben gebracht in een vliegtuig, bus, trein, boot, taxi en tuktuk.
- Wij ons ontbijt met een fresh fruitshake nu al missen.

- WIJ VOOR JULLIE DE ZON HEBBEN MEEGENOMEN!!! YEAAAAAAYY!

Foto's staan weer op

Als laatste zouden we het erg leuk vinden als iedereen die ons gevolgd heeft bij dit laatste verhaal een reactie zou willen achterlaten, daar hebben we het allemaal voor gedaan!

• 17 Augustus 2011 - 14:56

Steph:

Welkom thuis. Haha dat pak laten liggen in een taxi. Onnozele.
    Tot snel!

• 17 Augustus 2011 - 14:57

Saskia:

Hoi Marc en Do,
    Het was weer erg leuk om jullie verhalen te lezen! Geniet lekker nog even na...

Groetjes Saskia Lodder.

• 17 Augustus 2011 - 15:19

Peggy:

yesssss! een mooi laatste verhaal!!! wat een superervaring voor jullie! ik ben en blijf jaloers, hiiihi! welkom thuis poepiesss, xxx!

• 17 Augustus 2011 - 15:57

Langens:

Welkom thuis!! Ik spreek jullie snel!

• 17 Augustus 2011 - 16:33

Toos:

Het was weer heerlijk om jullie verhalen te lezen. Zijn wij toch ook een beetje in Thailand geweest.
    Ik heb er weer van genoten om het mee te beleven.
    Maar evengoed ben ik toch blij dat jullie weer thuis zijn.

Liefs XXX

• 17 Augustus 2011 - 17:16

Vloo:

Toch nog maar even snel een laatste reactie dan. Dat het een mooie reis was, weten jullie beter dan ik :) De foto's lijken voor zichzelf te spreken.
    Na de eerste biertjes van afgelopen maandag, zullen er wel weer meerdere volgen ;)

• 17 Augustus 2011 - 21:21

Henry En Wilma:

Hoi en welkom thuis weer. Ik zag een schitterend pak. Staat je goed. Mooi om op je verjaardag aan te doen ;-)

groetjes

• 18 Augustus 2011 - 11:53

Mo:

Heej Lieverds!
    Wat een mooi afsluitend verhaal.
    Jullie hebben echt een mooie geweldige tijd gehad en door de verhalen en foto's lijkt het zelfs alsof ik er een heel klein beetje geweest bent...hihi.

Super hoor en tot snel!

Liefs Mo

PS: Ik heb de foto's nog niet gezien, dus die ga ik nu bekijken!

• 19 Augustus 2011 - 09:37

Deborah:

Wat jammer voor jullie dat het erop zit. Maar wat een mooie herinneringen! Veel plezier op Lowlands! Liefs Deborah

• 22 Augustus 2011 - 11:22

Marleen:

Hi schatties! Ook jullie laatste verhaaltje nog ff gelezen, terwijl ik jullie alweer in real life heb gezien :)

Tot snel xxx

ps. De rekening van het spreekuur volgt nog... ;)

• 29 Augustus 2011 - 17:02

Dianne:

gelukkig je pak weer terug, anders had je nooit meer boos op mij mogen worden;) hahah heb genoten van jullie verhalen. zou heb ik toch ook een beetje een vakantie gevoel:)

• 06 September 2011 - 10:07

Bjorn Cornelissen:

Hoi Dominique en Marc,

Wat een leuke blogs hebben jullie. Leest fijn. En natuurlijk leuk vanwege sommige herkenningen. :)
    Mochten jullie nu denken: 'Wie zijn bjornenesmee?' dan zeggen wij: 'Rendezvous in Chiang Mai.' Lampje brandt al?
    Al weer geacclimatiseerd in NL?
    Groetjes Bjorn en Esmee