Waggelen in een wereldstad (Roadtrip deel 2) - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Marc Nouwen - WaarBenJij.nu Waggelen in een wereldstad (Roadtrip deel 2) - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Marc Nouwen - WaarBenJij.nu

Waggelen in een wereldstad (Roadtrip deel 2)

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc

05 Juni 2009 | Indonesië, Kuta

Het heeft even geduurd, maar hier deel twee van de roadtrip en onze avonturen van Sydney in het kort. De reden dat het zo lang heeft geduurd is dat we het te druk hadden met cocktails drinken en genieten van de Balinese zon. Hier volgende week meer over!
Vele foto's van de Blue Mountains en de Catlins heb ik niet geplaatst omdat dit bijna een kopie zou zijn van foto's die hier voorheen al op stonden, kijk daarvoor bij; Happy samen en Het weerzien van mijn twee grote liefdes.

Ik was de laatste keer gebleven bij het begin van onze twee daagse tour op de Fjordland Navigator in de Doubtful Sounds. Stel je voor; grote bergen met honderden watervallen van meer dan 800 meter hoog en grote, mooie aaneen gesloten meren (Fjorden) waar je door vaart. Deze bergen zijn begroeid met alle soorten planten en bomen, de enige plaats waar het regenwoud zich bijna verticaal op bergen ontwikkeld. Stel je dit voor, dan nog vele malen mooier, en je hebt de omgeving waarin wij vertoefden. Later zijn we zijn nog overgestapt in een kleiner bootje voor een kleine tour en zijn richting de Tasman zee gevaren waar we bij een rots kwamen waar honderden zeehondjes waren, super schattig! 's Avonds nog een topmaaltijd gehad en gelachen omdat we twijfelde of een van crew leden altijd al vrouw was, of vroeger man. De Duitse Anja vroeg het even na, ze bleek echt altijd vrouw te zijn geweest. Vanaf dat moment waren wij bang dat we zouden worden vergiftigd...
's Avonds nog Monopoly gespeeld en veel gebuurt met de Roemeense Ana over problemen in Oost Europa.


19 mei, dag 260
Nog voor de wekker om 6.30 ging stond ik al in de douche. Na een super luxe ontbijt het dek van de boot op om te genieten van zonsopgang en de prachtige blauwe kleur waarmee dat gepaard ging. De komende twee uur vooral voor op het dek doorgebracht, het weer was niet al te best, maar ach. Een waterval van meer dan een kilometer hoog gezien en zelfs nog dolfijnen voorbij zien zwemmen! Mijn dag kon niet meer stuk.
Terug in de bus naar Lake Mannapourie begon het te sneeuwen, binnen 5 minuten lag er zo'n dik pak dat je een enorme sneeuwpop kon bouwen, de eerste sneeuwballen waren dan ook snel gegooid. Een ruim uur later in Te Anau konden we weer over straat in een T-shirt, ongelofelijk hoe snel het weer hier kan veranderen. Na een lunch en het zien van een film over de Fjordlands (waarbij Nikki mij een keer of 5 heeft moeten wakker maken), zijn we doorgereden naar Slope Point vanaf waar we morgen de Catlins willen zien.

20 mei, dag 261
Vandaag dus de Catlins, ik was hier ruim twee weken geleden nog, ben vandaag dus weer tourguide. Eerst naar Slope Point en daarna door naar de Fossil Forrest (zie twee verhalen geleden voor wat het allemaal is). Het waaide een stuk harder als de vorige keer (storm winden), wat het er wel spectaculairder op maakten. De Cathedral Cave was helaas om deze reden dicht (te gevaarlijk) dus hebben we een wandeling gemaakt naar de McLean Falls, een leuke waterval en 'n mooie walk.
Op naar Nuggetpoint waar we helaas net te laat kwamen om alle pinguïns te zien. Gelukkig nog net twee gezien die stonden te treuzelen op het strand. Helaas te ver weg voor een scherpe foto. Door naar Dunedin waar Ana voor een prikkie een goede kamer had geregeld voor ons vieren.

21 mei, dag 262
Na een museum bezoek en het stadje te hebben verkend zijn we 's middags naar een strand gereden waar Pinguïns de zee uit komen. Dit maal ruim op tijd aanwezig! We hadden deze tip van een locale. Bij het informatie centrum vertelde ze ons dat ze dit strand eigenlijk geheim hielden. Na ons in de duinen te hebben genesteld had Sanne geen goed gevoel bij onze plek dus gingen we verhuizen. Verder op het strand nog een kolossale zeeleeuw gezien. Terwijl Langens en ik aan het filmen waren staat onze vriend op beweegt zich naar Langens toe, we wisten niet hoe snel we weg moesten komen! Zeeleeuwen kunnen de eerste paar meter erg snel zijn en hebben een behoorlijk gebit... Na ons opnieuw te hebben gesetteld hield Sanne als een ware Indiaan/padvinder het strand in de gaten. Na een half uur kwamen we erachter dat er een ware 'pinguïn-uitkijkpost' is. Hier weer naar toe. Na hier weer bijna uur te hebben gewacht wilden de dames terug, maar ik had nog hoop. Toen het begon te schemeren moesten we wel terug.:( Maar... Gelukkig niet te vroeg! Er kwam een klein en schattige pinguïn de zee uit gedreven. Hij/zij liep wat op en neer, en sprong weer de zee in. Dit werd een keer of tien herhaald voor de tocht de duinen in begon. Wij stonden op het strand, muisstil, om het beestje niet bang te maken. Na verder te hebben gelopen kwam nummer twee de zee uit, het wachten werd dus beloond! Sanne en Nikki hadden het koud en geen zin om nummer twee te zien, Stefan en ik vonden het doodzonde om dit te missen. Deze vriend kwam iets sneller de zee uit en leek niet bang van ons/ merkte ons niet op. Het beest liep slechts enkele meters van ons vandaan, op z'n dooie gemakkie, stopte nog en keek wat om zich heen. Wat hebben wij daar genoten! De regen, de kou, het maakte niets uit, dit maakte onze dag helemaal goed!
Hierna gegeten en door richting Twizel voor Mt Cook morgen.

22 mei, dag 263
Eerst naar de Clay Cliffs, een grappige rotsformatie lijkt op een maanlandschap. Nog grappiger was het toen Nikki onderuit ging en haar broek compleet onder de drek zat, we hadden toevallig gisteren gewassen.. In Twizel wat gegeten en door naar Mt Cook vanaf waar de walk naar de Blue Lakes (die meer op groene poolen leken) en de Hooker Valley track welke ik al had gelopen. Wederom erg mooi om weer te zien. Op de terugweg zagen Stefan en ik nog een possum. Nieuw Zeelanders hebben het liefst dat je deze vermoord (zijn als ratten), maar dat konden we niet over ons hart krijgen.. Vandaag ook verse zalm gehaald rechtstreeks bij een Zalmkweker, zelden zo'n lekkere zalm op!

23 mei, dag 264
Sneeuw. Een dik pak. Natuurlijk hadden we geen sneeuwkettingen, deze konden we huren maar leek ons niet nodig. Uiteindelijk viel het wel mee en bleek de weg toch redelijk begaanbaar. Ons plan om een wandeling te doen bij Lake Tekapo viel helaas in duigen, het was veel te mistig. Hierna terug naar Christchurch gereden. Enigszins toch een beetje emotioneel momentje. Een land waar ik drie maanden doorheen heb gereisd en waar ik me keer op keer weer heb verbaasd over de schoonheid van de natuur, de extreme veranderingen qua landschap en de vriendelijkheid van mensen. Dit zal straks weer allemaal anders zijn, het landschap zal weer vlak zijn, het weer gewoon overal hetzelfde de mensen weer meer gehaast en meer egoïstisch. Gelukkig nog even om aan het idee te wennen..
Wederom naar hetzelfde hostel gereden omdat dit echt top was. We werden weer herkend en 's avonds met een groepje op stap geweest.

24 mei, dag 265
Dagje besteed aan souvenir shopping (sorry, alleen voor mezelf, reken jezelf dus niet rijk, heb echt maar voor mezelf inkopen gedaan), wassen, tassen pakken en relaxen.

25 mei, dag 266
Vandaag onze villa op wielen terug gebracht en naar de luchthaven. Bye bye Nieuw Zeeland. Ik zal het missen, het mooiste land wat ik ooit heb gezien (al heb ik nog niet zo veel gezien). Ik ben echt van dit land gaan houden.
Welkom Australië, alweer. Een hostel op Kings Cross gevonden wat betaalbaar was. Vergeleken met het vorige hostel had dit meer weg van een gevangenis, al vermoed ik dat de gemiddelde cel meer sfeer zal hebben dan onze kamer. Het hostel maar snel verlaten voor wat lekker Thais eten. Hierna een lange wandeling door de rosse straat van Kings Cross, door het park voor een mooi uitzicht over de haven met het Opera House en de Harbour Bridge. Sydney in een notendop.

26 mei, dag 267
Vandaag naar de Blue Mountains (voor meer foto''s hiervan zie mijn verhaal; Het weerzien met mijn twee liefdes). Hoewel ons hostel tussen de showrooms van Lamborghini links en Ferrari/ Massarati rechts zat, moesten wij het helaas doen met een Hyundai Getz die heuvel op de grootste moeite had. In Nederland geen probleem, in Australië wel kan ik je vertellen.. De wandeling in de Blue Mountains was stukken minder vermoeiend dan de vorige keer dat ik deze met Do gelopen had. (Echo Point – Stairway – Railway-Echo Point), voor de insiders) Nu was het een stuk minder warm, scheelt heel veel. Wederom erg mooi, dit maal ook nog mooie vogels in hele felle kleuren gezien.
's Avonds Sanne en Stefan enthousiast gemaakt over de Goon, mede omdat het bier hier zo godsgruwelijk duur is, ging Stefan akkoord.

27, 28 en 29 mei
Vroeg terug naar Sydney om de stad te verkennen. Deze dagen gebruikt om alles van de stad te zien, de Botanic Garden, de Art Gallery, Chinatown, Darling Harbour en Sanne en Stefan zijn nog naar de Wildlife dierentuin geweest om koala's, kangoeroes en anderen Australische dieren te bekijken.
De 29e weer weg uit Australië, op naar Bali!!
Komende week jaloersmakende verhalen uit Bali, mijn laatste reisverhaal :(

Nu even het woord aan Stefan en Sanne


Vanuit Bali hier inmiddels onze tweede reactie van onze schitterende vakantie! Nieuw Zeeland heeft ons letterlijk iedere dag weer verbaasd. Het landschap en het weer is zo veranderlijk dat het lastig is om het je voor te stellen. Zo sta je ingesneeuwd en is het dezelfde dag nog bijna te warm om een trui te dragen. Dit geld tevens voor het schitterende landschap wat iedere keer na een uur rijden weer compleet anders kan zijn. Wat een ervaring om dit mee te mogen maken!

Tevens het zien van de pinguïns en de zeeleeuwen die de zee uit kwamen was onvergetelijk! Stel je voor dat je in Bloemendaal op het strand ligt en er een pinguïn het water uit komt lopen..

Voor Marc moet het echt lastig zijn geweest om afscheid te nemen van Nieuw Zeeland. Dat was het voor ons namelijk al, en dat na 2,5 week! Wat een grandioos land!!!

Op naar Sydney....! Na te zijn geland op Sydney Airport verscheen er een grote lach op ons gezicht....20 graden! Wat heerlijk was dat, maar tevens ook ontzettend raar nadat we een aantal dagen daarvoor nog ingesneeuwd hadden gestaan. Sydney kunnen we kort maar krachtig omschrijven als dat het echt een super ervaring was om een wereld stad van dat formaat te zien! De Skyline, Darling Harbour en het Opera House waren volgens Sanne “Indrukwekkend”!! Ik sluit me daar volledig bij aan!!!

De Blue Mountains waren al net zo onvergetelijk mooi als de rest van onze reis. Na een heerlijke wandeling de volgende dag weer terug naar Sydney. Sanne en ik zijn nog naar de Wildlife Zoo geweest om ook de Kangoeroes en Koala's gezien te hebben. Wat een geweldige dieren! Voor Spijker zou het een ervaring zijn als een snoepwinkel voor een klein kind... Wat een mooie slangen!

Het enige minpunt was het hostel.. Door Marc omschreven als nog minder dan een gevangenis.. Ook hier is geen woord van gelogen.

We zien jullie inmiddels over een paar dagen weer!!

  • 05 Juni 2009 - 06:01

    Ron En Marjo:

    zo moeder, zo dochter, ik glij ook overal op mijn kont.Als jullie in dat hostel hebben gezeten waar Nikki ook zat in Kings Cross, is dat inderdaad een benauwd feestje geweest, maaja nog 2 nachtjes en je ligt weer in je eigen bedje. Goeie terug vlucht en bedankt voor al je mooie verhalen en foto's. Nikki is inmiddels wezen sky diven en in het museum geweest van oa Lord of the rings.
    x ron en marjo

  • 05 Juni 2009 - 06:49

    Leonie:

    Hey lieverd,

    Wat een ontzettend goed en gaaf verhaal!
    Ik ben nog altijd jaloers en wat moet dit een ervaring voor je zijn!

    Tot snel!

    Toi toi toi x

  • 05 Juni 2009 - 07:23

    Suus:

    Heeee Marc!

    Na alle leuke dingen die je hebt mee gemaakt, ben je bijna thuis! :) Hele fijne terugreis en tot zondag!

    Liefs xx Suusje

  • 05 Juni 2009 - 13:13

    Danielle:

    Hey!

    Leuk om weer een verhaal van jullie te lezen. Maar nog leuker lijkt het me om deze verhalen van jullie persoonlijk te horen en natuurlijk daarbij de vele mooie foto's te bekijken die jullie vast gemaakt zullen hebben. Zondag kunnen we jullie dan eindelijk weer zien. Ik wens jullie een goede terugreis en tot zondag!

    Veel liefs Danielle

  • 05 Juni 2009 - 13:33

    Britte:

    Jeetje weer een super verhaal! Sorry Marc, dat ik nog niet heb kunnen reageren op je krabbel :s.. Ik heb het druk met mijn tentamens, helaas drukker dan gedacht..

    Ik heb echt bewonering voor je avontuur, hoe je het allemaal hebt gedaan de laatste maanden. Maar ik heb ook zeker bewondering voor Do, wat een topmeid! Ze heeft gewoon echt al die tijd vol liefde op je gewacht.. Als dat geen liefde is :p...

    Nou ik wens jullie nog heel veel plezier met jullie heerlijke reis.. Het is inmiddels echt aftellen, ik ben echt benieuwd hoe het gaat als je weer terug in Nederland bent!
    Geniet ervan en geniet vooral van het weerzien met Do, je ouders en alle anderen!

    Veel liefs xxx Britte

    P.S. Ik heb me echt ontzettend goed vermaakt met je verhalen de afgelopen maanden, die ga ik zeker wel missen! Misschien toch een nieuwe ambitie gevonden ;)?

  • 07 Juni 2009 - 01:56

    Jezus:

    nog een paar uur....

    ik kan niet slapen,,,

    xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marc

Welkom op mijn reis(dag)boek! Dit maal voor mijn tweede reis. Samen met Dominique ga ik voor een ruim een maand naar Thailand en Laos. We gaan proberen om regelmatig een stukje online te posten.

Actief sinds 01 Aug. 2008
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 53548

Voorgaande reizen:

04 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Afrika!

11 Juli 2011 - 15 Augustus 2011

Thailand

02 September 2008 - 07 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: