Ik ben er!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marc Nouwen - WaarBenJij.nu Ik ben er!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marc Nouwen - WaarBenJij.nu

Ik ben er!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marc

05 September 2008 | Australië, Cairns

Sinds ruim een dag ben ik in Australie :D
In mijn dagboekje heb ik al 4 bladzijdes volgeschreven, iets te veel en denk ik langdradig om te lezen, dus ik zal het proberen kort te houden.

2 september
Na thuis te zijn uitgezwaaid door Bayens, Marleen en Langens (ze wilde zeker weten dat ik ging) kwam een paar uur later het defenitieve afscheid op schiphol. Het was zwaar, voor mij, voor Do, voor mama, en zelfs mijn stoere papa moest een traantje wegpinken. Lopend naar de gate kwam pas het besef dat ik nu echt op reis ging.
De eerste vlucht was naar Heathrow. We kwamen aan in Terminal 5 en moesten naar 4. Ik dacht: "da's en paar minuutjes lopen". Het bleek 18 minuten met de bus te zijn.. Er was een Nederlandse meid, Stynke die evenals ik 5 uur moest wachten. We besloten de tijd te doden in een Engelse pub, de foto komt nog bij dit bericht. Ze gaat naar haar vriend in Adelaide, en daar werken, Do en ik zijn al uitgenodigd om langs te komen :)
De vlucht naar Sydney over Bangkok viel heel erg mee. De stoelen waren kleiner als ik dacht, maar er was eten en drinken in overvloed, iedereen heeft een eigen scherm waarop je films kunt kijken (keuze uit een stuk of 50 films), cd's luisteren, etc etc.

Het is geen fabel dat iedereen elkaars "mate" is. Net geland en al door 10 mensen mate genoemd, best grappig. Op de luchthaven nog iets gedronken met Stynke, een paar uur gewacht en toen op naar Cairns!
Frank Gevers had me getipt over het hostel Gilians, in de Lonely Planet stond het ook als tip, dus heb me daar naar toe laten brengen. Mooi en groot hostel! Ik zit op een kamer met Canadezen, Engelsen, een Amerikaan en een Nieuw Zeelander. Ik praat de hele dag Engels, ik denk inmiddels bijna Engels hahaha.
De Amerikaan is een aparte, met de anderen hebben we 's avonds bier en wijn op het terras gedronken en zijn daarna op stap geweest. 't Was echt super gezellig, maar deze ochtend pfffffff. Ze zeggen dan Oranjeboom koppijn bier is, Dommels Ice ook, maar dit?!?!?!?!?!?! Dat is denk ik de reden dat ze hier wel Nederlands bier verkopen, maar bij ons deze troep niet. Het bier is trouwens ontzettend duur! $3 voor een fles in de supermarkt. Toen ik vertelde dat Heineken bij ons omgerekend $18 per krat kost begonnen de emigratieplannen naar Nederland al bijna.
Maar na een goed ontbijt, veel water en een aspirine leef ik weer. Ik heb inmiddels mijn eigen bank-account geopend, mijn telefoonnummer hier heeft wat storing, maar ook die doet het bijna.

Tot zover beknopt mijn verhaal van de afgelopen 3 dagen. Ik ga zo zwemmen en eens kijken voor een auto. Heb ook al een eventuele reismaat, Chris uit Londen. De jongen met de baard op de foto.
Liefs M

  • 05 September 2008 - 07:10

    Frank:

    Mooi dat je het hostel hebt gevonden, midden in het centrum!
    En dat van dat scherm voor je vliegtuigstoel was ik al bijna vergeten, heb je ook de spelletjes gedaan met je afstandsbediening/telefoon? haha!

    Veel plezier, maar dat gaat je zeker wel lukken!

  • 05 September 2008 - 07:51

    Joris:

    Kerel,
    Het is maar goed dat jij ongeveer miljionaer bent, want dat bier is wel egt duur daar:P en aangezien jij wel een pilsje lust zal het heel wat kosten! fijne vakantie en veel plezier! Groetee

  • 05 September 2008 - 08:54

    Mirjam:

    Ik ben nog steeds jaloers. Ik denk dat ik zoiets echt nog een keer moet doen! Veel plezier!

    Dikke kus

  • 05 September 2008 - 09:27

    Suus:

    Hee!
    Nou is het dan echt begonnen!! :)
    Maar zo te lezen komt alles goed daar!!
    Heel veel plezier!
    Xx Suus

  • 05 September 2008 - 09:51

    Percey:

    veel plezier in Australie

  • 05 September 2008 - 10:20

    Kim:

    Heej Marc,

    Heel erg bedankt voor je felicitaties. Super zo'n berichtje uit australie! Zo te lezen was het al een goed begin. Geniet ervan daar! Kxxjes kim

  • 05 September 2008 - 10:26

    Sanne T :

    Heeeee!!

    Eindelijk aangekomen inderdaad!! Ik dacht woensdag nog dat je nu egt weg bent. Voorlopig geen onverwachte belletjes en gesprekken meer :)
    Ik hoop voor je dat je een hele leuke tijd tegemoet gaat en dat je vooral veel plezier hebt en dat je veel gaat genieten!!
    Succes met alles!!

    xxx

  • 05 September 2008 - 12:41

    Marleen:

    Haaiii!

    Was wel wazig om afscheid te nemen ja.. :S Zeker voor zo'n lange tijd...
    Maja, zo te horen zijn de eerste daagjes daar in Australie al goed bevallen! Lekker zwemmen, lekker drinken... hmm, ben jaloers!
    Ennuhh.. zaterdag is Ned-Aust oefenwedstrijd. Mag hopen dat je je nog wel Nederlands voelt?!

    Have fun en geniet ervan!
    Liefs xx Marleen

  • 05 September 2008 - 13:56

    Mandy:

    Ik heb je wachtwoord, haha, van Toine.
    Fijn dat het allemaal zo relaxed is daar, had ook niet anders (van je) verwacht.
    Genietse! Ik ben jaloers!!

    Greets, mate!

  • 05 September 2008 - 16:29

    Erika:

    Heey vent,

    Wat fijn dat je goed bent aangekomen!
    Je hebt ook al leuke dingen meegemaakt en je bent er nog maar net!
    Een hele mooie tijd en laat gauw weer een leuk verhaal achter ik ben benieuwd!

    Kussies

  • 05 September 2008 - 21:28

    Deborah:

    Mooi dat je goed bent aangekomen, heb er veel aan gedacht! Nu je er bent kun je gaan genieten, maar ik lees dat je daar al volop mee bezig bent!!! En nog ff commentaar op de foto's: Ziet er gezellig uit daar!! xxx Deborah

  • 06 September 2008 - 11:26

    Rance:

    Matie

    Ben blij dat je goed geland bent en dat je het goed naar je zin hebt.
    Het bier is wel erg duur, maar drinke we hier wel een paar extra op je.
    Het is wel even raar want zat je gisteren nog te zoeken op de markt maar bedacht toen dat je weg was dus was even een tegenvaller kan niet wachten op een nieuw verhaal jonge het ga je goed en LET OP JE ZELF !!!!

    Groetjes Rance

  • 06 September 2008 - 19:32

    Bianca:

    Marc!!!
    Volgens mij ben jij al enorm aan het genieten!! Groot gelijk, na zo'n lange reis!
    Gelukkig is je reis meegevallen en ben je goed aangekomen!
    Heeel veelll plezier daar in Austria!!!
    Kusss bianca

  • 07 September 2008 - 11:49

    Harm:

    Hey mate,

    Dat wordt afkicken van het bier dan of dus toch nog gaan werken? Zijn alle alcoholische drankjes duur daar? Veel plezier en ik wacht nu al met smacht op je volgende verhaaltje!

    Mzzzl Harm

  • 07 September 2008 - 13:14

    Tineke:

    Ziet er al goed uit daar down under!! Veel plezier de komende maanden en geniet er van.

    groetjes

  • 07 September 2008 - 17:57

    Dominique:

    Heyy lieverd!
    Ik word jaloers als ik zo naar die foto's kijk.
    Op die mensen die ernaast staan dan hè ;).
    De tijd gaat echt langzaam, nog maar 5 dagen weg. Het lijken wel 5 weken. Maar gelukkig heb je t goed naar je zin, das t belangrijkste :D. Veel genieten!
    Dikke kus van mij, en tot over 3,5 maand!!!

    Xxxxxx

  • 08 September 2008 - 17:15

    Loes:

    Heeeey vakantieganger!!!

    Dat ziet er niet mis uit hoor, gaaf!!!!! Veel plezier, kussss Loes

  • 09 September 2008 - 07:44

    Hanneke:

    Fijn dat je goede heen reis hebt gehad.
    Maar de echt reis begint nu pas. Maar niet te veel biertjes drinken. dat doen wij hier wel voor jou... hahaha ;)

    Veel plezier nog.

    Dikke (K) Hanneke

  • 12 September 2008 - 11:20

    Jolanda Guis:

    Hee Marc

    Gelukkig ben je goed aangekomen!! Fijn om te lezen. En nu niet te veel feesten en zuipen hé, je bent niet in Nederland!! Geintje. Hee voor de nieuwsbrief zou ik graag onderwijservaringen van je willen ontvangen die je tijdens je reis mogelijk op doet en iets over bv. jongerencentra of werk dat je daar doet met jongeren, etc.Daarbij pak ik dan ook steeds een stukje reisverslag van je mee!
    Hee Marc, succes maat en ik zal je volgen op deze site!
    Groetjes Jolanda en Tiny

  • 10 Oktober 2008 - 09:40

    Kaj:

    Hey Marc,

    Ziet er echt gaaf uit daar!
    Veel plezier nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marc

Welkom op mijn reis(dag)boek! Dit maal voor mijn tweede reis. Samen met Dominique ga ik voor een ruim een maand naar Thailand en Laos. We gaan proberen om regelmatig een stukje online te posten.

Actief sinds 01 Aug. 2008
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 53610

Voorgaande reizen:

04 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Afrika!

11 Juli 2011 - 15 Augustus 2011

Thailand

02 September 2008 - 07 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: