Happy samen! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Marc Nouwen - WaarBenJij.nu Happy samen! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Marc Nouwen - WaarBenJij.nu

Happy samen!

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc

10 Mei 2009 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Wanneer ik dit typ raakt zo'n tien kilometer verderop een vliegtuig met Stefan en Sanne aan boord de grond, die zo naar mijn hostel zullen komen :) Nikki is er al twee dagen, morgen gaan we beginnen aan onze roadtrip!
Even een korte update van wat ik de laatste tien dagen gedaan heb;

1 mei, dag 242
Gisteren had ik ingecheckt in het hostel in Invercargill en vandaag vroeg opgestaan om vanaf hier naar de Catlins te gaan, een kustgebied met veel mooie natuur. Hoewel het weer bij jullie al beter wordt , wordt het hier alleen maar kouder. Voor degene die denken “Huh?”; de seizoenen zijn hier andersom omdat de aarde nu eenmaal om de zon heen draait.. Gevolg hiervan was dat mijn ruiten bevroren waren, heel fijn..
Nadat mijn verwarming in zeer korte tijd de ruiten ijsvrij had gemaakt, ben ik vertrokken naar Fortrose, mijn startpunt. Deze dag echt vele mooie dingen gezien, even de highlights;
Slope Point; het meest zuidelijke puntje van het Zuidereiland. Het lijkt erop dat de wind hier altijd uit het Westen komt, de bomen en takken zijn allemaal naar rechts gegroeid..
Curio Point; het mooiste en één van enige “Fossil Forrests”. Bij low tide kan je naar beneden (want bij high tide staat het onder water) en over de fossiele rotsen lopen, heel mooi! Ook een enorme kracht van het water!
Cathedral Cave; na in Coromandel al de Cathedral Cove te hebben gezien, is hier de Cathedral Cave. Wederom alleen toegankelijk bij low tide. Een enorme rots aan de zee waar je doorheen kunt lopen, heel mooi!
De Purakaunui Falls; in de folder ter promotie van de Catlins een sprookjesachtige waterval! Helaas viel de werkelijkheid enigszins tegen, maar toch een alleraardigst watervalletje!
Verder nog enkele mooie wandelingen gemaakt en leuke mensen ontmoet, onder andere een ouder Nederlands stel wat zelfs nog een maand in de haven van Veghel heeft gewoond!
's Avonds naar een hostel aan de zee in Owaka gegaan. Hier zouden heel veel zeeleeuwen zitten bij het strand, maar helaas geen gezien. Evenals dolfijnen en andere dieren die je in deze regio kunt zien :(

2 mei, dag 243
Het plan was om rond 5hr op te staan en naar Nuggetpoint te rijden om daar de pinguïns de zee in te zien lopen. Dit werd allemaal 5 uur later, dus waren de pinguïns al in het water... Om 5hr was het mij nog te koud, en het was aardedonker. Aangekomen bij Nuggetpoint bleek dat deel ook afgesloten te zijn, dus was ik blij dat ik nog wat extra tijd in mijn warme bedje had doorgebracht :)
Nuggetpoint was trouwens erg mooi! Het dankt zijn naam aan de grote rotsen in zee die de mensen deden denken aan goudklompjes (goldnuggets). 't Had een beetje hetzelfde idee als de Twelve Apostels bij de Great Ocean Road, alleen was de lookout niet geschikt voor massatoerisme zoals bij de Apostelen.
Na een heerlijke picknick doorgereden naar Dunedin (je zegt 'duniiieeeden'). Hier was een protest tegen het verbod op marihuana aan de gang, schijnbaar in alle grotere steden altijd de eerste zaterdag in mei. “Hahaha, ik kom lekker uit Holland” :) In de magazines hier hele rapportages over ons mooie kikkerlandje, ons drugsbeleid en zelfs nog een artikel over Uden! Maar voor veel hippies gewoon een leuke gelegenheid om te blowen en muziek te luisteren (alle hippies luisteren hier trouwens naar techno, anders dan bij ons).
Mijn interesses liggen toch voornamelijk ergens anders, dus heb ik me ingeschreven voor de biertour 's avonds door de Speighs brouwerij. Ik had ook kunnen kiezen voor de Chadburry chocolat tour, maar moet toch mijn prioriteiten stellen :) Het was interessant, de historie van bier, het maken van de barrels (vaten), het proces, en ach, het proeven was ook niet verkeerd :)

3 mei, dag 244
De ochtend gebruikt om Dunedin te verkennen; ben naar de Chinese Gardens geweest, musea, etc. Ook naar de steilste straat ter wereld geweest! (volgens het Guiness book of world records), leuk om te zien hoe de huizen daar gebouwd zijn.
Hierna doorgereden richting Mount Cook. Zou bijna vier uur moeten duren, maar was er na twee en half uur al. Heerlijk om lekker door te rijden hier, dat zal dadelijk met die villa op wielen wel over zijn ;) Nog een baai genaamd “Shag Point” gepasseerd, benieuwd hoe ze bij deze naam zijn gekomen....
In het hostel kreeg ik een grote kamer met eigen tweepersoons bed, dit omdat de eigenaar de meeste bedden al had afgehaald omdat het seizoen bijna was afgelopen; lucky me! Een klein hostel, heerlijke open haard en lekkere banken.

4 mei, dag 245
Met Jenny en Natalie, twee Duitse meiden uit mijn hostel, naar Mt Cook gereden voor een walk, de Hooker vally track (wederom; hoe verzin je die naam...) Een leuke walk en in het tweede deel domineerde Mount Cook het beeld. Het is de grootste berg van Nieuw Zeeland, ruim 3km hoog. Hoewel ik het inmiddels heerlijk vind om alleen te lopen, was het ook leuk om weer samen met anderen te wandelen. Een klein jaar geleden had ik altijd de drang om dingen samen met anderen te doen, in die zin ben ik wel veranderd merk ik zelf.
Weer terug naar ons hostel/ huisje. We waren nu met z'n drieën de enigen, de anderen backpackers waren vertrokken, best relaxt!!

5 mei, dag 246
Op naar Lake Tekapo. Ik had gehoord dat het een van de mooiste meren van Nieuw Zeeland moest zijn. De hosteleigenaar raadde ons aan om naar Mt John te rijden voor een mooi uitzicht. Het was inderdaad erg mooi! Na een heerlijke moccachino en een kleine wandeling weer afscheid van deze meiden genomen en doorgereden naar Christchurch.

CHRISTCHURCH
Het hostel waar ik heen wilde was vol voor deze nacht, maar ik zou wel kunnen reserveren voor de volgende nachten. Prima, een nacht in een minder hostel (lees: groter) geweest. Ook lekker iets wezen eten en de stad vast een beetje verkend.
Eergisteren is Nikki gekomen (8 mei), super leuk om Nikki weer te zien! Vele verhalen te vertellen over wat we de afgelopen maanden gedaan hebben. 's Middags wezen shoppen, want kwam tot de conclusie dat ik toch een jas nodig had, en aangezien ik met mijn enige spijkerbroek aan het prikkeldraad was blijven hangen toen ik bij Slope Point ergens overheen klom waar het niet de bedoeling was, had ik er eentje nodig.
Ik heb hier alweer heel veel mensen gezien die ik eerder tegen ben gekomen, maar iedereen lijkt in Christchurch te eindigen.


Hier een klein stukje van Nikki:
Ja ik ben dan weer herenigd met Marc, je hoeft niet jaloers te worden hoor :P
Het is echt zo gaaf om hem weer te zien!! En helemaal nu met z'n baard! Jeej wat een verandering! Ik liep de huiskamer van het hostel binnen, komt er iemand op me afrennen....met een baard....ja hij lijkt toch wel op Marc en schijnt mij ook te kennen....Nou ja, wat ziet hij er anders uit zeg! Na een dikke dikke knuffel bekeek ik m ff goed, wat leuk die baard!!!!!!! Het past helemaal bij Nieuw Zeeland! Hij ziet er nu echt zo uit als zo'n reiziger en het past ook helemaal bij het klimaat! In de zomer zou ik het afraden maar nu bij de kou, truien, mutsen, handschoenen enz. Past Marc Nouwen er helemaal tussen. Misschien wordt ie er ook nog wel een stuk lekkerder van....Heb 'm ook gezegd dat hij de baard niet moet afscheren zolang hij in Nieuw Zeeland is....
Ik kijk uit naar de reis samen, ook met Sanne en Stefan!
Liefs Nikki

Stefan en Sanne komen nu net binnen, al de biertjes en wijntjes op :)


p.s. Laptop is weg voor reparaties, dus foto's komen later...

  • 10 Mei 2009 - 09:59

    Mirjam:

    He! Alles nog goed daar? Lowlands is inmiddels uitverkocht, dus maar goed dat ik kaartjes voor je heb... Ik hoop dat je nog iemand zover kan krijgen :-) Tot snel en nog veel plezier!!!

    Mirjam

  • 10 Mei 2009 - 15:45

    Dominique:

    Ha lieverd!

    De laatste etappe..
    heel veel plezier nog de laatste maand met Stefan, Sanne en Nikki. Alles wat je nu nog gaat zien zie je misschien wel voor de laatste keer dus zeker nog genieten van die laatste weken!
    Mijn afstreepkalender telt nog maar 27 dagen ;). Het aftellen waar nooit geen eind aan leek te komen is gelukkig bijna voorbij.. Als je thuis bent ben ik weer t gelukkigste meisje op aarde :). Ik hoop dat jij dan ook weer blij bent om thuis te zijn! :)

    Dikke kus!

  • 10 Mei 2009 - 16:16

    Mandy:

    Leuk weer al je verhalen te lezen! Ik ben net terug van twee weken California/Death Valley/Grand Canyon; WOW!!

  • 10 Mei 2009 - 21:15

    Ron En Marjo:

    ha lieve jullie,
    Nou, Nikki, van de zon naar de kou...brrr. We hopen dat jullie een fijne roadtrip hebben en Marc, maar goed dat je alleen was met de biertour, was je met Nikki geweest was het denk ik de chocoladetour geworden. Women and chocolate he!!!
    Liefs van ons

  • 11 Mei 2009 - 07:39

    Harry Senior:

    he jullie veel plezier daar als jullie thuis komen zijn wij op vakantie maar wij zien jullie daarna wel nog veel plezier daar

  • 11 Mei 2009 - 09:42

    Toine:

    Ha die Marc,
    leuk om iedere keer je verhalen te lezen en foto's te zien.
    Ik geniet met je mee.
    Dan het volgende op 14 mei, a.s. donderdag neem ik afscheid van de Bernadette, ga ik m'n heil; elders zoeken. Wat het gaat worden weet ik nog niet precies, er zijn wat mogelijkheden. maar tijd zal het leren.
    Geniet nog van je laatste maand Down Under met je vrienden.
    veel groeten. Toine

  • 11 Mei 2009 - 22:21

    Harry Junior:

    DIT IS EEN OPROEP AAN HENK, HANNY EN BERTHA!!!

    Willen jullie er een beetje voor zorgen dat onze Hennie weer onder de mensen komt, ik zit er niet echt op te kijken dat meneer als kluizenaar terug komt.

    Verder wil ik jullie heel veel plezier wensen, maar dat gaat wel lukken met zo'n team:D
    Ik zeg 2 bier en een stolly met ijs!!

    Proost @ & E

    ps hoe is het om Jackson Jackson weer te horen??

  • 13 Mei 2009 - 01:12

    Valerie:

    hey marc

    Tof weer om te lezen wat je allemaal hebt meegemaakt. Thnx voor de tip voor Fraser island. Ik ga vanavond in de bus die kant op!

    x valerie

  • 24 Mei 2009 - 06:44

    Senn..:

    Kijk daar onze opa Hennie lekker chillen op zijn schommelstoel, bij de open haard met zijn baard en zijn boekje... :p (foto 16 Lyttelton)

  • 24 Mei 2009 - 09:16

    Ine:

    Hey Marc,

    nog veel plezier deze laatste weken!

    groeten uit Brabant

  • 24 Mei 2009 - 09:55

    Suus:

    Geniet er nog lekker van! Het is voorbij voordat je er erg in hebt!
    xx

  • 26 Mei 2009 - 21:08

    Spooky:

    Moppie haals alsjeblieft die vieze baard weg voordat je thuis komt, dalijk zitten er allemaal vieze beestjes in, en het het er natuurlijk ook niet uit.
    ik ben jezus en niet jij...

    snaptem of snaptem nie?
    tot over 12 dagen...

    dikke kus JEZUS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marc

Welkom op mijn reis(dag)boek! Dit maal voor mijn tweede reis. Samen met Dominique ga ik voor een ruim een maand naar Thailand en Laos. We gaan proberen om regelmatig een stukje online te posten.

Actief sinds 01 Aug. 2008
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 53533

Voorgaande reizen:

04 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Afrika!

11 Juli 2011 - 15 Augustus 2011

Thailand

02 September 2008 - 07 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: