Een maand later & een korte terugblik - Reisverslag uit Veghel, Nederland van Marc Nouwen - WaarBenJij.nu Een maand later & een korte terugblik - Reisverslag uit Veghel, Nederland van Marc Nouwen - WaarBenJij.nu

Een maand later & een korte terugblik

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc

07 Juli 2009 | Nederland, Veghel

Een jaar geleden zat ik vol verlangen, vol nieuwsgierigheid en spanning over de reis waar ik al jaren naar uitkeek. Een reis naar de andere kant van de wereld, voor ruim negen maanden lang!

Inmiddels precies een maand geleden kwam ik (via een omweg) weer aan op Schiphol. Hier een korte terugblik met mijn highlights en het leven na de trip.

2 September, in m'n eentje het vliegtuig in naar Australië waar ik op 4 september 2008 echt aan mijn trip begon. In het begin natuurlijk flink wennen aan het links rijden en de Engelse taal. De eerste dagen leek het net vakantie, genieten van de zon, een biertje, uitslapen en lekker niets doen. Na een week had ik dit wel gehad en begon met reizen, eerst met de gasten uit Utrecht, later met mijn eigen auto langs de Oostkust naar beneden. Wat een avontuur! Een ruime tien weken met verschillende mensen van dorp naar stad trekken, paradijzen als the Withsundays en Fraiser Island gezien, wezen raften, gezwommen en wezen surfen en relaxen in Byron Bay met Peter, Chris, Ela en Julia, mijn Duits/ Oostenrijkse maatjes.
Met Do Sydney, Canberra, Melbourne, Adelaide en de Uluru gezien, met Edje daarna de prachtige natuur van Tasmanië gezien, carnaval in Perth gevierd en met Nikki erbij Melbourne onveilig gemaakt.
Eind februari vloog ik naar Nieuw Zeeland, hier zonder auto en na bijna drie maanden weer even helemaal alleen. Het Noordereiland doorgereisd op verschillende manieren, eerst met een bustour, met Lily een auto gehuurd, meegereden met Esther, een bus gepakt en gelift na tips van Valerie.
Direct op het Zuidereiland een auto gehuurd en later met Stefan, Sanne en Nikki met de camper nog een keertje rondgetrokken.
Na nog een week vakantie in Bali, en een dagje Singapore zat de trip er alweer op.

Een reis om nooit te vergeten. Soms een dagje relaxen, maar over het algemeen stuk voor stuk dagen om nooit te vergeten. Ik heb de mooiste stranden gezien, de mooiste grotten en mooiste bossen. Gesnorkeld in het Great Barrier reef waar ik gezwommen heb met een reuzeschildpad en gigantische vissen. Geklommen op bergen in Tasmanië en tegen ijsbergen in Nieuw Zeeland, een van de hoogste bungee jumps gedaan ter wereld, schitterende watervallen van soms wel een kilometer hoog gezien, dagelijks genoten van de bossen en de vele speciale dieren. Van krokodillen en slangen, tot koala's, wombats, kangaroe's, emu's, dolfijnen, mooie vissen, kea's en zelfs een kiwi.
Wat nu het mooiste was? Ik weet het niet, zoveel verschillende dingen gezien en gedaan, bijzondere mensen ontmoet, maar vooral genoten.

De vraag die ik de eerste weken dagelijks meerdere malen kreeg te horen; “Hoe is het om terug te zijn?” “Mis je het niet?” “Zou je weer terug willen?/ Meer willen reizen?”.
Tja, hoe is het om terug te zijn? De meeste dingen zijn nog (weer) gewoon hetzelfde. Wat kleine veranderingen hier en daar, maar ach.
Het is leuk om iedereen weer te zien, weer een biertje te pakken met vrienden en weer te werken. Maar het reizen is zo ongelofelijk mooi! Ik wil zeker meer reizen, Azië, (Zuid-)Amerika, eventueel Afrika.... Of het er ooit van gaat komen, ik hoop het!

Vaak hoor je dat mensen veranderen door een reis als deze. Ben ik veranderd? Dat is meer aan anderen om te oordelen. Ik heb te horen gekregen dat ik nog meer mijn eigen ding doe, zelf heb ik het gevoel dat ik mezelf nog minder druk maak en meer relaxed ben dan voorheen.
Inmiddels ben ik alweer ruim drie weken volop aan het werk, helaas invalwerk dus over drie weken ben ik werkeloos :( De politiek heb ik weer opgepakt; de eerste vergaderingen zijn alweer geweest. Ook hoop ik binnenkort een eigen huisje te hebben om mijn grote hoeveelheid souvenirs in kwijt te kunnen.

Voorlopig zal dit mijn laatste verhaal zijn op deze site. Hopelijk komt de site over een aantal jaar weer online wanneer ik weer een verre reis ga maken. Ik wil iedereen bedanken voor het lezen en vooral het reageren op mijn stukjes. Voor veel mensen waren de verhalen soms te lang; sorry, ik maakte nu eenmaal erg veel mee. Op de site staan 600 foto's, ik heb er ruim 8000.. Mocht ik ooit nog eens de tijd vrij kunnen maken om deze uit te zoeken dan organiseer ik wel een foto avond..

Wanneer je jezelf ook weer door dit stuk tekst heen hebt weten te worstelen, laat dan een reactie achter op de site wat je van de verhalen hebt gevonden. Ook al staat er al 100x hetzelfde, ik wil graag weten wie nu al die tijd mijn verhaaltjes heeft gelezen ;)

Groetjes,

Marc




  • 07 Juli 2009 - 18:29

    Frank:

    Toffe souvenirs, de schilderijen, boomerang & tiki (weet 't niet zeker meer, maar die uit NZ) zijn wel heel herkenbaar haha..

    Het leuke aan de verhalen was ook het herkenbare, en de stukken over de plaatsen waar ik niet ben geweest maken het toch wel weer aan het kriebelen om terug te gaan!

    Tot snel op de markt, dan praten we vast bij met 'n biertje (of meer)!

    Succes weer in NL! Over 'n jaar denk je nog steeds aan 'oh toen in Australie hadden we koala's, en deden we dit en dat'.. Wacht maar af ;)

  • 07 Juli 2009 - 18:30

    Ron En Marjo:

    Genoten hebben wij en beseffen we weer hoe veel we nikki missen. Wat heb je een hoop meegemaakt, gezien en gedaan. Onvergetelijk om zo iets moois mee te mogen maken. Wij wensen je een hele fijne toekomst whatever you may do. Maar vergeet niet van het leven te genieten.enne.......als Nikki thuis komt, mogen wij dan die kangeroo lenen?????
    Good luck

  • 07 Juli 2009 - 18:32

    Saskia:

    Heej Marc,

    fijn dat je weer heelhuids thuis bent en het zo naar je zin hebt gehad! Heb echt genoten van je reisverhalen en houdt me aanbevolen om mee te mogen lezen bij je nog komende reisavonturen! Ik wens je samen met Do het beste en succes met het zoeken naar een eigen stek. Liefs X Saskia vanuit Nisseroi!

  • 07 Juli 2009 - 18:34

    Nathalie:

    Ik vond het geweldig om te lezen wat jij allemaal meemaakte in dat verre land!

  • 07 Juli 2009 - 19:14

    Ana:

    Hi there,nice photos!

  • 07 Juli 2009 - 20:17

    Dennis En Stefanie:

    Hey Marc

    Wij hebben zeker al je verhalen gelezen, we vonden het leuk om steeds op de hoogte te blijven hoe het met je ging daar in Australie!

    Groetjes Dennis en Steef

  • 07 Juli 2009 - 20:21

    Toos:

    Ik ben trots op je dat je 9 maanden lang, alles voor ons thuisblijvers zo mooi hebt bijgehouden op je site, ik heb ze met plezier gelezen
    Fijn dat je nu een lang gekoesterde wens in vervulling hebt laten gaan, en ik hoop voor jou dat dat nog een keer mag gebeuren zoals jij dat graag zou willen.
    Dank je wel voor alle mooie verhalen.

    XXX

  • 07 Juli 2009 - 20:37

    Valerie:

    Hey marc

    tof nog even zo'n laatste blog. heb je verhalen gelezen ofcourse maar pas vanaf nz haha.
    x valerie

  • 07 Juli 2009 - 21:29

    Henry En Wilma:

    hoi Marc. Ook wij hebben je verhalen allemaal gelezen. Een heel avontuur wat je als bagage je verdere leven mee kunt nemen. Dit pakken ze je dus niet meer af. We hopen dat je toekomstdromen uit zullen komen en dat je dus nog veel van de wereld zult gaan zien. Ik ben er trots op zo'n avontuurlijk petekind te hebben.

    groetjes Henry en Wilma

  • 07 Juli 2009 - 21:47

    Doo:

    Heyy Lief!

    Wat een leuke reacties allemaal! :D
    Ook een mooie samenvatting van de 9 maanden dat je daar iedere dag weer nieuwe dingen meemaakte.
    Natuurlijk heb ik al je verhaaltjes gelezen! En genoten van de foto's! :D.
    Ik weet nog als de dag van gisteren dat ik zelf een verhaaltje voor de website aan het typen was achter een van de slome computers in een bloedhete tent in kangoeroeland ;). Het is inmiddels alweer 6 maanden geleden, maar ik heb er ontzettend van genoten!
    Wat ik hier nu vertel is voor jou natuurlijk niets nieuws meer. En om dat nog even aan te vullen met t allerbelangrijkste.....
    Ik ben HEEL blij dat je weer terug bent!!! :D
    Dat hebben we toch maar mooi gefixt met zn tweetjes!
    Ik ben trots je dat je ondanks alle telefoontjes en smeekbeden toch gebleven bent, en trots op ons dat we het volgehouden hebben!

    Dikke kus!!

  • 08 Juli 2009 - 06:42

    Edwin (Event Travel):

    Hey Marc,

    wat een leuk stukje! Erg herkenbaar. Je hebt het ook echt gaaf gehad zo te lezen. Mooi dat jij wel een kiwi hebt gezien...ik helaas niet haha..Heb zelf ook zeker weer zin om ergens heen te gaan. Ben benieuwd of je ooit ook weer zo'n mooie reis gaat maken. Let me know! Spreek je, groetjes Edwin

  • 08 Juli 2009 - 07:08

    Juud:

    Heeej Marc,
    Tof zo'n terugblik.. Is nu echt t slot..
    Ik heb veel verhalen gelezen, maar niet altijd allemaal afgelezen haha omdat ze zo lang waren..
    Vind t echt super dat je weer terug bent en gelukkig alweer een paar feestjes met je hebbe mogen meemaken!
    Want dat had ik toch wel gemist!
    Kus Juud

  • 08 Juli 2009 - 09:23

    Langens:

    Hey Marc,

    Wederom weer erg leuk om een verhaal van je te lezen. Vooral omdat het nu ineens een stuk herkenbaarder is geworden! Dat reizen begrijp ik goed, mis het nog elke dag... alleen die hostels als kiespijn.. haha. In verband met de financien gaan we de komende jaren hier in Nederland wel reizen.. Dagje Veluwe of het ow zo mooie Ameland.. Haha.

    Gr Stefan

  • 08 Juli 2009 - 10:24

    Menno En Jill:

    He Marc,

    Leuk om te lezen hoe het reizen jou vergaan is nadat wij verder zijn gegaan in de Mitsubishi :)

    Wij vliegen morgen naar Hong Kong en de 13e zijn we weer thuis!

    See you

  • 08 Juli 2009 - 14:08

    Marielle:

    hee marc!
    ik denk toch ook wel dat ik (bijna;)) alle verhaaltjes gelezen heb, en woww, wat heb jij veel mooie dingen meegemaakt! gave levenservaring erbij he;)
    nu kunnen we weer verder met feesten, tot snel Kus Marielle

  • 08 Juli 2009 - 16:52

    Sanne..:

    Ik heb al je verhaaltjes gelezen!!

    (K)

  • 08 Juli 2009 - 21:12

    Peter:

    Als de verhalen en belevenissen geschreven worden door een (ex)buurjongen is het toch anders dan van een stranger kei leuk.

  • 09 Juli 2009 - 09:17

    Sanne T.:

    Heeey!!

    Je verhalen hebben me nooit verveeld!
    Af en toe dacht ik wel met al die moeilijke woorden waar heeft ie t over :| dus dat sloeg ik dan maar gewoon over ;).
    Nu ben je eindelijk terug en nu heb ik je nog niet gezien :') druk druk druk. We gaan binnenkort echt een keer afspreken en weer helemaal bijbuurten.

    Tot snel en bedankt voor al je mooie verhalen :)

    xxx

  • 09 Juli 2009 - 10:21

    Rianne:

    Hoi Marc,

    Ook al kennen we elkaar niet zo goed en hebben we elkaaar maar een paar keer via Dominique ontmoet, ik heb al je verhalen gelezen, de foto's gezien en genoten van je avonturen. Je hebt een beeldende manier van schrijven en ooit schreef ik in een reactie dat ik, "een lesje aardrijkskunde van je krijg". Dat was kennelijk de "meester" in je.
    Wat mij aansprak was je houding tijdens de reis met een flair van "laat komen wat komt". Ik denk dat je daardoor zoveel bijzondere dingen hebt mee gemaakt.
    Mooi, dat Dominique een stukje met je mee heeft kunnen reizen waardoor jullie in deze, ook wat met elkaar te delen hebben.

    Ik wens jou heel veel succes met het vinden van een nieuwe baan en ik denk, met deze ervaring op zak, dat dat wel gaat lukken. Het zal niet misstaan op je CV.
    Ook succes met het vinden van een eigen stek.

    Sinds 1,5 week houden we weer een nieuwe "waarbenjenu.nl bij van Jolijn (dochter van Hans) en Kevin, die 5 maanden onderweg zullen zijn.

    Ik zie je mogelijk in september tijdens de familiedag.

    Groetjes aan Dominique.

  • 09 Juli 2009 - 13:29

    Toine:

    Ha die Marc,
    ik heb genoten van je verhalen en vooral van de foto's. Regelmatig een "o ja" belevenis bij je verhalen. Dat stukje herkenning roept een gevoel van heimwee op.
    Benieuwd naar wat foto's en de verhalen erbij.
    Hoop dat je snel een vaste baan hebt.
    We zien elkaar heus wel ergens.
    ik ga dit weekend met vakantie en ben in augustus weer terug.
    Geniet weer van al het goeds wat ons kikkerlandje te bieden heeft.
    gegroet,
    Toine

  • 13 Juli 2009 - 21:58

    Mirjam:

    Ik heb werkelijk alle verhalen van a tot z gelezen. Ze waren allemaal heel interessant om te lezen! Ik ben best jaloers dat ik nog nooit de mogelijkheid heb gehad om zo lang te reizen... Misschien komt het er ooit nog een keer van, ik hoop het! Ik kan niet wachten tot Lowlands! We gaan er een mooi feestje van maken!!!

    X

  • 17 Juli 2009 - 06:45

    Joris Vlassak:

    Marc,
    De verhalen die op jou site stonden heb je zo geschreven dat je mij egt nieuwschierig maakte, egt super om te lezen en te zien wat je allemaal hebt mee gemaakt!
    Ik spreek je snel weer, Groete

  • 18 Juli 2009 - 09:40

    Karin:

    Hee Marc!

    Ook al reageer ik nu misschien een beetje laat.. Ook ik heb al je verhalen met veel plezier gelezen!! :D En ik maar denken in Tunesië veel gezien te hebben.. ;) Nou, ik zie je snel weer 'n keer!! Succes met je nieuwe baan!! :D

    (K)

  • 27 Juli 2009 - 14:28

    Britte:

    Marc!
    Prachtig om te lezen! Echt heel erg gaaf! Leuk om te lezen dat je de gewone dingen toch weer leuk vindt om te doen!
    Ik hoop echt dat je snel een leuke baan vindt en een huisje!

    Veel liefs en bedankt voor alle leuke, avontuurlijke verhalen de afgelopen maanden!

    xxx Britte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marc

Welkom op mijn reis(dag)boek! Dit maal voor mijn tweede reis. Samen met Dominique ga ik voor een ruim een maand naar Thailand en Laos. We gaan proberen om regelmatig een stukje online te posten.

Actief sinds 01 Aug. 2008
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 53583

Voorgaande reizen:

04 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Afrika!

11 Juli 2011 - 15 Augustus 2011

Thailand

02 September 2008 - 07 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: