Op de bike naar Wat Shop - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Marc Nouwen - WaarBenJij.nu Op de bike naar Wat Shop - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Marc Nouwen - WaarBenJij.nu

Op de bike naar Wat Shop

Door: Marc en Do

Blijf op de hoogte en volg Marc

16 Juli 2011 | Thailand, Kanchanaburi

Sawatdee! Allereerst bedankt voor de reacties op het vorige verhaal en de foto’s. Er staan weer nieuwe foto’s op.

De eerste overnachting in Bangkok en de wekker ging om 06.00, dat noemt men vakantie.. Maar we hadden een doel, bangkok biking! Tour de Bangkok i.p.v. Tour de France. Minder snel, minstens zo spectaculair. Samen met onze gids en een ander meisje, Chantine, kregen we een toer door het “andere” Bangkok. We zijn door arme wijken gefietst, hebben schooltjes gezien en werkplaatsen aan huis waar men t-shirts maakt en wierrook kegels met de hand kneedt. Wij hebben het ook geprobeerd, maar waren er alleen iets minder handig in.. (Marcs woorden.. de mijne lukte natuurlijk wel) Het geeft toch een dubbel gevoel; met een film- en spiegelreflexcamera door een wijk rijden die grotendeels uit afval bestaat.
Sowieso ligt hier overal afval, kliko’s bestaan wel, maar de Thai zijn te lui om het afval hier in te gooien, volgens onze gids. In een lokale Boeddha tempel nog uitleg gekregen over Boeddha, de verschillende beelden etc., erg interessant. Voor degene die geïnteresseerd zijn wat je boeddhabeeld wat je evt. thuis hebt staan betekend; je kunt het ons vragen wanneer we terug zijn. We zijn nog wezen kijken bij een MuayThai (boks) schooltje. Helaas lagen de boksers er uitgeteld bij, zie de foto.. Al met al was het een prachtige tour en duurde het 2 uur langer dan verwacht met dank aan het enthousiasme van onze gids, en ons zelf natuurlijk J.
’s Avonds naar Ko Shan Road geweest, Dé backpackerstraat van Bangkok met vele souvenirshops en kroegen. Dominique heeft er drie uur lang gewinkeld en samen hebben we de vissen het vuil van onze handen en voeten laten eten (Dr Fish). Ook twee keer op straat gegeten, voor het enorme bedrag van 35 bath per maaltijd, wat neerkomt op 80 cent..

’s Ochtens door naar Ayutthaya, ook de trein kost hier geen knoop. Lege flessen, zakken afval; alles wordt hier uit het raam gegooid. Ook je oude bankstel dump je gewoon langs de weg/ in de sloot. Paul zou zich snel thuis voelen J Ayutthaya is de oude hoofdstad van Thailand, omringt door water wat vroeger als verdediging diende. De stad (en deze is niet zo heel groot) bevat meer dan 400 tempels. Een tempel wordt een Wat genoemd.
’s Avonds hebben we een boottocht gemaakt en hierbij drie “Wats” bezocht. Tijdens het bezoek aan één van de tempels viel ons een steiger op, gemaakt van houten takken, niet helemaal ARBO-proef.. Ook hebben we ervaren waarom het regentijd is. Van 0 naar 10 millimeter in enkele seconden.. Gelukkig droog je weer snel op met dit weer. Hierna gegeten op een nightmarket.

De volgende dag ging de wekker om 05.00 uur, het is immers toch vakantie.. Het was nationale Boeddhadag in Thailand en we hadden gehoord dat er om 6uur iets bijzonders was in het park waar vele monniken zouden zijn. Je kon eten en bloemen geven aan die monniken om ze een teken van waardering te laten zien, dus wij netjes met een tasje vol over straat. Na een flinke wandeling was er om 8 uur was echter nog geen enkele monnik te zien. Later, toen we ergens wat aan het drinken waren kwam er een monnik langs en is Do op haar knieëen gegaan voor een Monnik en bedankte hij met een gebed voor de bloemen en het eten. Wel heeft Dominique weer kunnen shoppen. Deze dag vooral besteed aan het bezoeken van mooie tempelcomplexen. De meeste complexen zijn echter verwoest door Birma, 200 jaar geleden. Deze landen hebben jaren oorlog gehad, we zijn inmiddels ook compleet op de hoogte van de geschiedenis van het land. Vanwege de nationale Boeddhadag was het overal erg druk (vooral met schoolkinderen) en werden er vele offers gebracht aan Boeddha. ’s Middags hebben we weer een fiets gehuurd, we blijven immers Hollanders. Dominique merkte op dat het hier bijna net zo gevaarlijk fietsen is als in België!!
’s Avonds nog even over de kermis gelopen aangezien Dominique Erp kermis heeft moeten missen..

Onze eerste dagen in Thailand zijn ons goed bevallen. De mensen zijn erg vriendelijk, ondanks het regenseizoen hebben we nog niet veel last gehad van de regen. Omdat de Thai een ander lettertype/ alfabet hebben is het soms lastig om iets te zoeken, maar we komen er toch wel. Dominique kan in ieder winkeltje wel iets leuks vinden en Marc kan zich goed vinden in de Thaise keuken, zelfs het eten met stokjes gaat al goed.

Inmiddels zijn we aangekomen in Kanchanaburi en zitten we in een leuk guesthouse met zwembad, heerlijk!! Binnenkort meer hierover..

Groetjes van ons!

Fotolink:

• 16 Juli 2011 - 17:56

Gerte:

Geweldig, wat een prachtige foto`s.
    Wat hebben jullie in korte tijd al veel gezien.
    Dat is echt genieten daar, en gelukkig heb je weinig last van de regen, ook al is het regenseizoen.
    Kusjes van ons.

• 16 Juli 2011 - 20:05

Marjo:

Jeetje, wat zijn jullie een mooie reis aan het maken zeg, geniet van de verhalen en de mooie foto's. Zo te lezen halen jullie het optimale er uit. Geniet er van.
    Groetjes Marjo (moeder Nikki)

• 17 Juli 2011 - 07:53

Leonie:

Hoi hoi,

Leuk om jullie reisavonturen te lezen! Als ik het zo lees, lijkt het echt weer een totaal andere wereld te zijn (is het natuurlijk ook...)

Geniet nog van jullie reis!!

• 17 Juli 2011 - 09:42

Steph:

Leuk verhaal! Vette foto's maat! Jezus, echt al veel gezien. Heel indrukwekkend hoe de levenswijze daar is, vooral dat afval, zonde! Ik kijk uit naar jullie volgende verhaaltje!
    Liefs

• 17 Juli 2011 - 10:07

Toos:

Indrukwekkend wat jullie nu al allemaal hebben gezien maar vooral wat jullie hebben beleefd, dat is toch wel wat anders dan een foto.
    Helemaal toppie. En vroeg op geeft niets, dan haal je tenminste alles uit je vakantie wat mogelijk is. Uitrusten en uitslapen magje thuis weer.

Veel liefs

• 17 Juli 2011 - 10:56

Lody:

Echt super vet!! Jullie hebben echt al veel gezien, ik ben jaloers.. En dan zijn jullie er nog niet eens een week! Ik kijk nu al uit naar het volgende verhaaltje.. x

• 17 Juli 2011 - 11:24

BOERUHH:

haaaaaaaaaaaaaaaa vakantiegangers!!

snel bericht uit het zonnige eu. \\
    we hebben nog maar 1 minuut dus heeeeeel veel plezeier! lezen de verhalen woensdag!!!\

xxxxxxxxxxxxx
    peggy ing loes sanne

• 17 Juli 2011 - 16:17

Marc Nouwen:

Hahahaha BOERUHH!!! Goed dat jullie het Brabantse imago eren daar!! ;) Lief dat jullie toch nog even een berichtje plaatsen in de laatste minuut, en Lody jij ook! Veel plezier in Baliii!!!
    En natuurlijk ook alle rest die heeft gereageerd, daar doen we het voor! De internetverbinding is hier om te huilen dus het kost regelmatig de nodige moeite/geduld ;).
    Maar ik ga weer snel terug naar het terras aan de rivier waar we met 6 anderen verhalen en tips aan het uitwisselen zijn, gezellig!!
    Liefs van ons!

• 18 Juli 2011 - 05:40

Ute:

Mooi verhaal! Prachtige foto's!
    Geniet maar lekker van de mooie tijd daar samen!
    Liefs, Ute

• 18 Juli 2011 - 06:37

Harry Senior:

misschien is daar nog wel werk voor jullie Mark die voor de klas en Do boetseren veel plezier het weer is beter als hier

• 18 Juli 2011 - 09:24

Tonnie:

Ha die Marc en Dminique, site gevonden ! Mooie foto's, boeiende verhalen. Geniet ervan , doen wij ook over 2 weken, ... see You when we see you -xxx-

• 18 Juli 2011 - 10:13

Deborah:

Zo te lezen en te zien op de foto's vermaken jullie je erg goed! Dit is wederom een reis die jullie nooit zullen vergeten! X Deborah

• 18 Juli 2011 - 15:02

Marleen:

Hey vakantiegangers!
    ziet er goed uit!! Mooie foto's joh! Enne.. Marc met stokjes eten? Hoe lang duurt dat?!?!
    Geniet er maar van! Liefs x Marleen

• 18 Juli 2011 - 15:25

Edwin:

Hoi Marc (en Dominique),

bedankt voor je up dates. Leuk om te lezen. Is heel herkenbaar...mooie foto's en verhalen! Heel veel plezier nog, het is echt super daar.

groeten Edwin (Event Travel)

• 19 Juli 2011 - 18:12

Kim:

Heej Marc en do,

Klinkt goed daar en ook mooie en indrukwekkende foto's. Do kun je je tas nog dragen na al dat shoppen ;-)?

Heel veel plezier nog en geniet ervan!!!

Kxxjes
    Kxxjes Kim

• 20 Juli 2011 - 17:02

Dianne:

Super leuke foto's en verhalen.
    Bijna aan de andere kant van de wereld naar Drfish..lol. Veel plezier nog.XXX

• 21 Juli 2011 - 13:08

Peggy:

wat gaaf allemaal zeg! in een paar dagen tijd hebben jullie al veel gezien zeg!! super! d'r is er hier inne jaloers... xxx