Magnatic Island en koala's van de waterval - Reisverslag uit Townsville, Australië van Marc Nouwen - WaarBenJij.nu Magnatic Island en koala's van de waterval - Reisverslag uit Townsville, Australië van Marc Nouwen - WaarBenJij.nu

Magnatic Island en koala's van de waterval

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marc

19 Oktober 2008 | Australië, Townsville

Weer een weekje verder, weer een weekje met zon, en meestal meer dan 25C, in Nederland noemen ze dat een hittegolf?

Vorige week melde ik nog dat mijn reisgenootje Mandy toch niet de ideale reisgenoot was, daar waar mijn collega'tje Mandy een ware spraakwaterval is, zo was deze hoe langer hoe stiller. Later die dag hebben we het daar over gehad. Zodra we meer naar het zuiden waren (Townsville of Arlie Beach) zou ik een nieuwe reisgenoot zoeken.
Verder kreeg ik de 12e nog een SUPER bericht! Behalve, Do, Langens en Sanchezz, komt ook Edje me nog opzoeken!! En niet een weekje, nee, meteen anderhalve maand!! Hoe vet!!!!

13 okt, dag 42
Op tijd opgestaan en ontbeten in mijn strandstoel aan, jawel, aan het strand. Was toch nog te moe om te staan, dus weer in slaap gevallen op het Mission Beach strand, heel vervelend allemaal :)
Na vertrek eerst naar een camping gereden waar ik mijn zwembroek had laten liggen in de douche. Helaas, deze was al weg. Na mijn horloge, Nokia-oplader, snoer van camera-lader nu ook weer zwembroek kwijt (gelukkig niet m'n nieuwe). Zo word reizen nog duur! Enfin, we zijn richting Townsville vertrokken. Afgeslagen bij de Murrey Falls, volgens een loco heel mooi. Misschien ben ik inmiddels te verwend, maar vond er weinig bijzonders aan. Leuke rotsen, mooie bomen en een waterval, maar ach.
Verder gereden in de richting van de Wallaman Falls, dit is de hoogste waterval van Australië, en volgens de loco ook heel mooi. Moesten een klein stukje omrijden, 100km (dat is volgens de begrippen hier echt een klein stukje...) Wat boodschappen gedaan, plan was daar in de buurt te overnachten toen het begon te regenen, de schemer trad ook al in. De weg was smal en erg steil, vol bochten. Na enige tijd hield ook het asfalt op, een 4x4 is dan meer comfortabel dan een oude station.. Uiteindelijk toch boven aangekomen, naar de camping van het National Park (camping is alleen een kraan en overkapping, verder helemaal niets) gegeten en gaan slapen. Mijn zaklamp had het al begeven, dus lekker MP3 luisteren. Dacht ik. Ding heeft een storing, kreeg een foutmelding, sindsdien werkt ie niet meer, best irritant aangezien ik alleen MP3 of Aussie radio kan/kon luisteren in de auto. :(

14 okt, dag 43
De waterval was mooi! We hebben de afdaling naar beneden gemaakt, dit maal was deze wel legaal. 't Was een pittig tochtje, maar wel echt mooi. Nog diverse hagedissen gezien onderweg, mooie vlinders, echt gaaf! Terug met de auto naar beneden. Ondanks de regen ging het prima, gelukkig geen tegenliggers tegengekomen tijdens de afdaling. Verder richting Townsville! Grote stad! Tentje opgezet, gedoucht, gekookt en zitten chillen. Kwam weer Nederlanders tegen, weer uit Utrecht. Moet wel een saaie stad zijn, iedereen trekt daar weg en gaat naar Australië :P

15 okt , dag 44
Opgestaan, baantjes in het zwembad getrokken, ontbijt en op jacht naar een goed matras voor achter in de auto. Aangezien Do en Edje komen, is wel de moeite waard. Dit matras gevonden, past precies! Ook muskietengaas gekocht, op het formaat van mijn ramen achter geknipt en vast getaped. Nu kunnen 's nachts de ramen open en komen er geen muggen binnen. Welkom bij Pimp My Ride Australië! Nog de verduistering in orde maken en het is compleet.
Kwam nog een Duitse tegen met een goed idee. Ze gaat even twee weken aar de Fiji Eilanden, kost 160 euro voor een vliegticket. Zit eraan te denken om ook even te gaan, heb tijd genoeg.

16 okt, dag 45
Naar Magnatic Island!
Op de ferry twee gasten uit Enschede, Mark en Andries, leren kennen. Gingen ook naar BASE hostel, toffe gasten, straks daarover meer.
Bij 't hostel stikte het van de Nederlanders, was bijna net Texel, maar dan met zon, 28C, mooie standen etc. :)
Echt een mooi eiland op het Great Barrier reef.
's Avonds Engelse drank spelletjes gespeeld, ook leuk! ;)

17 okt, dag 46
We hadden een kano tour geboekt, maar omdat er een grote krokodil was gespot op het eiland mocht niemand de zee in.
Samen met Mark, Andries, Mandy en wat mensen die we daar hebben leren kennen naar Radical Bay geweest voor een wandeltocht. Hier hebben koala's in het wild gezien. De eerste was een mama koala met een baby, echt zo lief! Leek een beetje op Do zoals Do aan mij hangt ;) Was echt zo lief!! Kijk maar naar de foto's!
Hebben ook echt schitterend uitzicht gehad. Ondanks de croc ben ik met Andries en Mark nog wezen zwemmen bij een verlaten baai. Was helemaal niemand daar, echt weer een schitterend strandje zoals ik ze tot voor kort alleen nog maar kende van foto's en RTL Travel.

18 okt, dag 47
Deze ochtend veel met Jay zitten praten. Een Australiër met Nederlandse voorouders. Hij werkt in een paarden farm boven Sydney. Hier kunnen toeristen paardrijden leren, of gevorderden kunnen tours maken. Ik zag Paul Joustra meteen voor me; vallend van het paard....
Jay vroeg of ik evt. wilde komen werken tegen kost, inwoning en gratis gebruik van de paarden (en lessen). Lijkt me wel super leuk! Kijk maar eens op www.glenworth.com.au.
Terug naar Townsville, naar het hotel van Andries en Mark geweest en 's avonds wezen uit eten. Heerlijke tapas! Andries was hier voor zaken en moet weer verder. Mark gaat evt. vanaf Arlie Beach met mij verder reizen, wanneer Mandy zijn Greyhound busticket over wilt kopen. Zou leuk zijn, heb met Mark en Andries 100x meer fun dan met Mandy, het is een aardige meid, maar dat is alles.

19e, vandaag dag 48
Mijn onverwoestbare REEF's zijn toch kapot te krijgen. Ik loop hele dagen op mijn slippers, dit is toch iets te veel voor ze. Ze begonnen al te slijten, maar moet nu echt opzoek naar nieuwe.
Volgende week hoop ik verhalen over de Withe Sunday's te hebben!!

Groetjes, M

  • 19 Oktober 2008 - 08:08

    Nathalie:

    Hey Marc,
    Geweldig om jouw avonturen te lezen. Je maakt echt veel mee. Het lijkt mij een mooie ervaring.
    Ik blijf je volgens.
    Groetjes Nathalie Blokx

  • 19 Oktober 2008 - 09:12

    Do:

    Heee liefste!

    Echt superleuk om te lezen! Toch grappig dat ik dingen lees die ik nog niet weet. Van die watervallen bijvoorbeeld, haha. Zo blijft het steeds gaaf om deze verhalen ook te lezen! Ik vind die foto van jou en die koala echt superlief! Haha dat je daar zo dichtbij kan komen is zo mooi! Dat wil ik ook!
    En gaat ook gebeuren ;)
    tot over 8 weken!! Ik heb er zin innn!!

    Xxxxxxxxx

  • 19 Oktober 2008 - 15:59

    Britte:

    Hey Marc!

    Wat prachtig zeg! Leuk dat je nog meer bezoekers krijgt ;).. Nog even en heel Veghel komt je straks nog opzoeken :)...

    Heel eerlijk, als ik het zo lees en je foto's bekijk, ben ik echt wel jaloers... Prachtig zeg!!

    Naja geniet er van en ik kijk alvast uit naar je volgende bericht!

    Liefs xxx Britte

  • 19 Oktober 2008 - 16:11

    Peejay:

    Heej Coney,
    Sory man, heb al je verhalen gelezen maar had de berichtenfunctie nog niet gevonden :s --> ik en ICT'er?
    Maar echt cool man de dingen die jij daar allemaal aan het doen bent, mag het niet zeggen maar had die Mandy ook ingeruild als ik haar zo zie :p.
    Dat paardrijden gaat goedkomen zie ik zo, de hoed heb je al nu een harde reet krijgen om al die helse schokken van dat beest op te kunnen vangen hahhahahha.
    Ga maar vast kijken voor een vrachtwagen om al die Veghelaars te kunnen herbergen, jezus wordt druk daar in de Outback!
    Mis je Nederland eigenlijk al een beetje? Lijkt me niet als ik dit zo zie, maar kan we wel voorstellen dat na zoveel dagen enige heimwee toch wel de kop op kan gaan steken...
    Heej maar gast ik wens je nog heel veel toffe tijden daar en lees met spanning elke week je verslag, zal voortaan ook iets verder naar beneden scrollen :s
    Mazzels uit het saaie Veghel

    Peejay

  • 19 Oktober 2008 - 17:37

    Mandy:

    Wat een eer dat ik vernoemd word! En dat met mijn beste kwaliteit!
    Veel plezier daar! Ben jaloers, maar dat weet je!

    Groetjes Mandy

  • 19 Oktober 2008 - 19:17

    Livai En Hedi:

    hej marc,

    whoooo echt zoooo gaaf om jou verhalen te lezen en wat maak jij veel mee daar :) echt gaaffff
    We waren dit wknd een wkndje weg met de vriendinnen en
    hoorde van Sanne al dat je daar wel goed zit, snap ik.... ... zei = ook al echt aan het aftellen om te gaan denk ik zo...
    Livai en ik zitten er ook aan te denken om als het mogelijk is volgend jaar of het jaar daarna ook naar Australie te gaan...
    En als ik die verhalen van jou lees gaat dat natuurlijk alleen nog maar meer kriebelen... Ook leuk om plaatsjes te lezen / terug te zien waar ik zelf ook ben geweest.
    En wat lees ik ; het vestste staat binnenkort voor jou op het programma:
    White Sundays !!!!
    nou dan weet je egttt nie wat je ziet , zo mooiiii zo vredig echt das wel zooo gaaffff
    Dus ben nu al benieuwd naar je volgende verhaal!!

    Marc, heel veel FUn nog daaro,, leuk om je zo te volgen :) tot je volgende avontuur maar weer..

    Groetjes

    Livai en Hedi

  • 20 Oktober 2008 - 14:17

    Opa En Oma:

    Hoi Marc, leuk om al jouw foto's gezien te hebben. Blij te horen dat het goed met jouw gaat. Opa en Oma hebben het heel vaak over jouw. Papa heeft al jouw berichten geprint, we verheugen ons erop deze vanavond rustig door te kunnen lezen. Veel liefs van Opa en Oma en het allerbeste. Kusjes en veel liefs, het ga je goed!!!

  • 20 Oktober 2008 - 17:03

    Stephanie:

    Heeeee dolle natnek!
    Gave foto's weer, en een skon verhaal, wat moet ik er toch mee lachen, figuur dat je bent.
    Maargoed. Niet te veel spullen kwijtraken, das ook nergens goed voor, en veel plezier met Nick en Simon. Offeehh Mark en Andries. En wij maar saai hier wonen werken en studeren. Baaahbah!
    Begin je wel te missen op feestjes hoor. Zomerseizoen is hier nu afgelopen kwa feestjes, we kunnen net zo goed in Australie het door gaan zetten, kunnen we tenminste nog wel buiten feesten;) God wat een weer!
    Heel veel plezier nog!
    Dikke kus

  • 20 Oktober 2008 - 21:44

    Mirjam:

    Mooi hoor allemaal! Inderdaad zoals in RTL Travel! Ben nog steeds jaloers, helaas moet ik een bezoekje nog even overslaan...

    Groetjes Mirjam

  • 21 Oktober 2008 - 16:29

    P:

    Woow vet bericht man! je hebt het allemaal mooi aan mekaar gelult(Y) wat een gebeurtenissen veel plezier nog maat! Tot het volgende bericht

    kater
    P

  • 24 Oktober 2008 - 17:40

    Liekkke:

    WAUWww,, marc.. ik ben niet alleen onder de indruk maar ook echt jaloers op jou!! wat heb jij het daar toch mooi!! en wat fijn dat je veel mensen tegen komt,,ik wens je nog een super fijne tijd en tot ooit!!

    Liefs kuss Lieke uit Uden...

  • 30 Oktober 2008 - 12:13

    Karin:

    Heee Marc,

    Echt superrrr om te lezen allemaal zeg!! Stukken beter dan een jeepsafari in Tunesie!! Haha.. Heel veel plezier nog daar!!

    Kusss Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marc

Welkom op mijn reis(dag)boek! Dit maal voor mijn tweede reis. Samen met Dominique ga ik voor een ruim een maand naar Thailand en Laos. We gaan proberen om regelmatig een stukje online te posten.

Actief sinds 01 Aug. 2008
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 53534

Voorgaande reizen:

04 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Afrika!

11 Juli 2011 - 15 Augustus 2011

Thailand

02 September 2008 - 07 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: