Istanbul Rocks! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Marc Nouwen - WaarBenJij.nu Istanbul Rocks! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Marc Nouwen - WaarBenJij.nu

Istanbul Rocks!

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc

06 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo!

Twee dagen geleden schreef ik mijn laatste verhaaltje vlak voor mijn vlucht naar Zuid-Afrika via Istanbul.

Eerste deel van de vlucht ging prima, met dank aan de flirtende dame aan de balie had ik meest relaxte stoel van het vliegtuig (gangpad bij de nooduitgang). Aangekomen in Istanbul besloot ik een visa voor Turkije te kopen en Istanbul in te gaan. In de metro in gesprek geraakt met Luke, een kerel uit Capetown (Kaapstad/ Zuid-Afrika) die ook door zou vliegen naar Zuid-Afrika. Omdat we beide evenveel tijd hadden, besloten we om samen de stad te verkennen. Het viel op dat de Turken hier vele malen moderner zijn de Turken in Nederland. Tevens waren we één van enige westerlingen in de stad.
Istanbul is een mooie stad, de Blauwe Moskee is prachtig, de kleine straatjes en restaurantjes aan het water, geweldig.. De foto's zullen voor zich spreken.
Natuurlijk ook nog een heerlijk EFES biertje gedronken. :)

Luke heeft me uitgenodigd om samen met Dominique naar Capetown te komen, an offer we can't refuse!

Inmiddels heb ik anderhalve dag in Pretoria doorgebracht. We hebben in de lokale busjes/ taxi's gezeten, de biltong geproefd en wat rondgelopen. Veel negers trouwens hier!
Alle huizen zijn hier beveiligd met grote hekken en schrikdraad. In verhouding met Jo'burg (Johannesburg) is het in Pretoria erg veilig, dit (Hatfield) is zelfs nog één van de meest veilige buurten maar toch. Na 6 uur 's avonds over straat gaan is gevaarlijk, maar overdag is het prima te doen.

Het hostel (1322 backpackers) is erg mooi en gezellig. Do gaat het hier wel een paar maanden vol houden :)
Het is hier winter, met name 's ochtends vroeg en 's avonds na een uur of acht is het erg koud, overdag is het heerlijk!

Tevens een nieuw plan gemaakt; we vliegen zondag naar Capetown waar we even bij Luke verblijven, de 15e vliegen we door naar Maun in Botswana. Vanaf daar willen we Okavango Delta bekijken en naar de Victoria falls in Zimbabwe gaan. Daarna zien we wel weer verder.

Dominique heeft op www.afrikaantjedo.waarbenjij.nu haar ervaringen van de afgelopen dagen geplaatst. De komende twee weken (tot eind van de maand) zullen we gezamelijk verhalen schrijven. Daarna gaat Dominique studeren en ga ik nog even alleen reizen.

De foto's zijn te zien op
https://picasaweb.google.com/117099980094228803771/ZuidAfrika# (kopieer de link ipv op de link te klikken, haakje moet er ook bij)

Voor degene die het tot hier gelezen hebben; laat even een berichtje achter, vind ik leuk :)

  • 06 Juli 2012 - 20:26

    Mandy:

    Hee, ik dat hostel heb ik ook geslapen!
    Leuk om de verhalen te volgen, ga ik zo toch nog een beetje op vakantie, al is het maar in gedachten, haha.

    Veel plezier jullie!

  • 06 Juli 2012 - 20:50

    Nicht En Gevolg:

    fijn dat je het weer eens geregeld kon krijgen dat fijne plekje in het vliegtuig!!!!!jij zult ook eens pech hebben!!!!!iig fijn te horen dat je goed bent aangekomen .....zelfs zonder gemiste vlucht of vergeten bagage knap van je!!!

    nou geniet er samen van en tot de volgende mail
    dikke knuf ons

  • 06 Juli 2012 - 21:19

    Mo:

    mooi verhaal weer Marc.
    veel plezier bij Luke, dat zijn de gezellige mensen als ze je zo uitnodigen.
    ik wacht jullie volgende verhaal weer af.
    groetjes aan Do

  • 06 Juli 2012 - 21:28

    Judith V/d Ven:

    Marc, merhaba! :-D Leuk geschreven hoor, 'k was ff benieuwd naar je verhaal. Istanbul is idd een mooie stad, waar je je goed kunt vermaken. En daar wonen idd de heel rijke en moderne turken! Heb me laten vertellen dat de turken die naar ons land komen juíst de armste turken zijn uit de dorpjes. Tja, dan heb je het in NL nog altijd wat meer om van te leven he. Nou, veel plezier daarzo nog, pas goed op je vriendin, het blijft wel een mannenwereld (al zul je dat wellicht niet altijd direct merken!). Vergeet niet 'n echte hammam te bezoeken waar alléén locals komen he. Grtjs!

  • 06 Juli 2012 - 22:59

    Stephanie:

    Hahaha pinda, tuurlijk zijn er veel negers! Leuk leuk weer verhaaltjes, zin in! Herken de hekken en het gebeuren wel, ik ga me ff aanmelden voor dotjes pagina, tot schrijfs ciao

  • 07 Juli 2012 - 07:08

    Deborah:

    Dat klinkt goed! Ik heb van meerdere gehoord dat Istanbul erg mooi is.
    Veel plezier in Afrika!

  • 08 Juli 2012 - 08:32

    Gerte:

    Leuk, Marc het loop wer helemaal gesmeerd, contacten maken, daar weer kunnen komen overnachten, een rondleiding door de stad van krijgen. ga zo door, en geniet er maar lekker van samen.

    Knuffel van mij.

  • 08 Juli 2012 - 13:24

    Peggy:

    Hee sociale vriend!!
    Haha goed bezig.. Meteen contact gemaakt waar jullie veel plezier aan hebben!
    Geniet van jullie reis samen!!!
    Dikke kus, ook aan Do en tot in Nederland! X

  • 08 Juli 2012 - 14:20

    Lodyy:

    Leuk eerste verhaaltje! Die van Doo ook al gelezen :) Ben heeeel benieuwd naar alle verdere avonturen.. Geniet ervan!!

    Dikke kus

  • 08 Juli 2012 - 16:55

    Björn:

    Pfff.... Ben helemaal niet jaloers op jullie.... Klinkt echt alsof je een zeer matige tijd tegemoet gaat... ;)
    Groeten aan het vrouwtje, and live life to the max!!!

  • 08 Juli 2012 - 18:20

    Emiel:

    Helemaal goed bezig Marc, Pretoria is echt nog wel een leuke stad maar pas 's nachts vooral op voor de luipaarden. De zwerven s nachts rond!

    Geniet ervan en ik kan al uit naar het volgende verhaal!

    Capetown is vet! zeker de tafelberg even bezoeken! Je moet dit bezoek wel zo plannen dat je voor zon's opkomt of ondergang doet!

  • 09 Juli 2012 - 17:32

    Patrick & Danielle:

    Ha Marc,

    Wat fijn dat je reis goed is gegaan en dat je je alweer prima vermaakt! Maar dat verwachten we ook niet anders.

    Veel plezier en geniet weer van al het moois dat je gaat zien!


  • 09 Juli 2012 - 19:37

    Jörgen :

    Hey Nouwen,
    klinkt niet verkeerd man.
    Ben niet snel jaloers op die reizen van je, maar de Victoria falls lijken me ernstig mooi. ben nu al benieuwd naar de foto's.
    Veel plezier nog jullie twee.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marc

Welkom op mijn reis(dag)boek! Dit maal voor mijn tweede reis. Samen met Dominique ga ik voor een ruim een maand naar Thailand en Laos. We gaan proberen om regelmatig een stukje online te posten.

Actief sinds 01 Aug. 2008
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 53553

Voorgaande reizen:

04 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Afrika!

11 Juli 2011 - 15 Augustus 2011

Thailand

02 September 2008 - 07 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: