From Pretoria to Cape Town - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Marc Nouwen - WaarBenJij.nu From Pretoria to Cape Town - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Marc Nouwen - WaarBenJij.nu

From Pretoria to Cape Town

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc

12 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hier zijn we weer. We in dit geval, omdat we de komende twee weken samen de verhalen schrijven voor beide sites (scheelt jullie weer wat te lezen ;) ).

Na ons laatste verhaal hebben in Pretoria vooral de stad verkend en zijn we weer helemaal gewend aan het leven van een backpacker, en dan vooral de leuke kanten ervan.
In Pretoria reizen we vooral met de lokale busjes. Er rijden honderden busjes door de stad, je steekt je hand op, ze stoppen en voor een euro kan je meerijden, zo ver als je wil. Ze hebben alleen vaste routes die wij nog niet kennen waardoor we wel eens helemaal verkeerd gaan.. De locals bestaan vooral uit negers, we zijn nog nooit een andere blanke in een busje tegengekomen. Ook op straat lopen we uren rond zonder een blanke te zien, geeft je wel een echt een vakantie gevoel J Hoewel we ook beseffen dat we hier in het donker beter niet kunnen lopen…
In 1322 Backpackers hebben we inmiddels met de hele familie van Yzelle (eigenaresse) gebraait (bbq), het hoofd van een meisje kaalgeschoren (‘want dan hoef ik mijn haar niet te doen’) en een duik genomen in het zwembad (Marc, Dominique niet), wat menig persoon raar op deed kijken, het is hier immers hartje winter….

Capetown!
To good to be true, het aanbod van Luke. Het aanbod was voor drie dagen, maar gezien zijn rare huis en daarbij behorende honden (incl. geur) was dit lang genoeg..
Capetown zelf is wel helemaal geweldig! Heerlijk relaxte vibe, leuke koffie- en lunchtentjes, vintage winkeltjes (heeel gaaf! Met Soul muziek op de platenspeler..), mooie buurten, compleet anders dan Pretoria. Daarentegen is het weer hier behoorlijk bagger.. Het schijnt hier al een maand te regenen, wij hebben er alleen de eerste twee ochtenden last van gehad. We hebben al veel rondgelopen, musea bezocht, en natuurlijk lekker gegeten en gedronken.
Vandaag was de eerste heldere dag dus zijn we naar de Tafelberg geweest, all the way to the top! Met een kabelbaan, maar toch ;) Met ons nog 1500 toeristen meer, dat was dan wel weer jammer. Gelukkig gaan de meeste toeristen (lees: Japanners) alleen wat foto’s maken en weer naar beneden. Table Mountain is een berg van meer dan een kilometer hoog. Het bijzondere is dat deze berg eigenlijk midden in de stad ligt, maar vooral om zijn vorm. In plaats van een kegelvorm/ punt is de bovenkant van deze helemaal plat als een tafel (joh!)
Wij hebben een paar uur rondgelopen, heerlijk genoten van het uitzicht, de rust, de natuur, en natuurlijk op het randje van de cliff gehangen om te kijken hoe diep het wel niet is…

Inmiddels zijn we ingecheckt bij 33 South Boutique Backpackers. Via couchsurfing.com met iemand contact gelegd en kunnen we hier nu twee nachten gratis verblijven. Morgenmiddag naar de townships, vrijdag naar Kaap de Goede Hoop en zondag vliegen we weer door naar Botswana. Okavango is misschien onhaalbaar, de overnachtingen kosten daar $400,- pp per nacht. Luke heeft daar gewerkt, misschien dat hij nog iets kan regelen..

Er staan ook weer nieuwe foto’s online. Kopieer de link (inclusief het # op het eind) en we horen weer graag wat jullie van de verhalen en foto’s vinden!

• 12 Juli 2012 - 08:04

Deborah:

Wow die foto's zijn echt super gaaf!

• 12 Juli 2012 - 08:46

Jörgen :

Ik zie wel dat jullie het zelfde weer hebben als wij, hier in Nederland.
    Maar hier is het wel zomer :(
    Heb je een neger gekocht als souvenir??? Ik dacht dat ze daar zelfs in Zuid Afrika mee gestopt waren.
    Zou wel gaaf zijn als je in de Delta zou kunnen overnachten maar €400,- is ook wel erg veel geld.

Geniet er nog van

• 12 Juli 2012 - 17:07

Emiel:

Top! echt goed leuk om de tafelberg weer te zien! en zo te zien heb jij er ook van genoten!
    Kaap de goede hoop is ook echt prachtig! zeker als je langs de kust rijdt is echt de moeite waard! denk je ook aan de pingwings! die kom je onderweg dan ook tegen!

• 12 Juli 2012 - 18:56

Ton En Ankie:

Mooi verhaal en mooie foto's. Ziet er allemaal prachtig uit. Met jouw charme en contacten zal dat overnachten wel niet zo duur uitpakken. Veel plezier nog samen.

• 12 Juli 2012 - 19:43

Mirjam:

Leuk! Heel veel plezier nog!

• 12 Juli 2012 - 20:48

Patrick & Danielle:

Zo te lezen vermaken jullie je wederom prima! Fijn zo.
    Geen idee of het aan ons ligt, maar we krijgen de link naar de foto's niet geopend... :-( Ook mét # niet... Maar aan de reacties te lezen, lukt het anderen wel... Geen idee!

Maar geniet weer verder van jullie vakantie he!

• 13 Juli 2012 - 16:09

Toos:

Mooi dat jullie het zo naar de zin hebben en weer veel leuke dingen zien. En zo zien wij ook nog eens wat.

Als je Bo Kaap zo ziet lijkt het wel of je op Curacao bent.
    Als Luke net zo'n charmeur is als jij Marc dan lukt er misschien nog wel wat.
    Ik hoop het voor jullie
    Veel plezier samen en een dikke knuffel

• 13 Juli 2012 - 19:20

Opa:

Marc en do , ik lees wel dat het jullie best naar de zin gaat. iK zou zeggen, geniet er maar van zo lang het kan. Met opa gaat het ook nog wel, ook al zijn er wel eens moeilijke dagen. Maar we houden de rug recht en gaan gewoon verder.marc en do ,nog prettige dagen en tot schrijfs.